Istanbul - dag 2 - Ortaköy

Dagen blev inte riktigt som jag planerat. Det var tänkt att jag skulle besöka Topkapi palatset i morse men råkade ta fel buss. Hamnade i distriktet Topkapi men skulle egentligen ha tagit en buss till Sultanahmet. Orkade inte byta buss hit och dit så jag tog en direktbuss till Ortaköy i Beşiktaş istället. Åt kumpir (bakad potatis) och njöt av utsikten över Bosporen. 
Jag var tillbaka till hotellet lagom till Sverige-Italien matchen. Somnade en stund efter Italiens mål. Skitmatch.

Framåt kvällen åkte jag till Emirgan för att träffa ett par vänner. Glömde tyvärr mobilen på hotellet så det blev tyvärr inga bilder.

Imorgon bitti blir det vandring i Balat-området i Fatih. På kvällen blir det ett besök i Arnavutköy.

Lite bilder från Ortaköy idag 🇹🇷❤️






Svalkar mig med en fruktdrink på Mado.









Körsbär och solrosfrön. Tilltugg till matchen

Spanien krossade Turkiet....


Kommentarer:

1 FREEDOMtravel:

Fina bilder! Har inte varit i Turkiet, men har lärt mig att potatis heter krumpir i Kroatien ;)

Kommentera här: