Istanbul - dag 10 - Burgazada

 Har haft problem med internet på hotellet på grund av att I lördags var jag inställd på att besöka Burgazada, en av Istanbuls öar som ligger i Marmarasjön. Totalt finns det fyra öar som man kan besöka. Dessa är Kinaliada, Burgazada, Heybeliada och Büyükada. Jag har tidigare bara varit på Büyükada så jag var nyfiken på att prova på en ny ö. Jag tog vapurbåten från Kabatas hamn klockan 10:30. Båten stannade till i Kadiköy hamn för att plocka upp folk och sedan åkte den vidare till Kinaliada som är den första ön båten stannar till vid. Nästa ö är Burgazada där jag steg av. Blev genast fast vid ön. Finns massor av underbara gränder att utforska genom vandring, cykling eller häst-o-vagn. När jag vandrat omkring ett tag blev jag törstig och satte mig på ett cafe, drack en svalkande lemonad och läste en god bok. Kommer ni till Istanbul en dag rekommenderar jag er verkligen att besöka dessa öar. Varför inte göra en båtluff
 
Haydarpasa tågstation
 
Kinaliada
 
 
 
 
 
 
 
 
Burgazada 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På tillbakavägen åkte vi förbi den berömda "Kiz kulesi".
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Oj vilken plats. Så underbara foton. Man vill ju bara dit NU! Så roligt att se din resa😊

Svar: Tack ❤️ Ett annat Turkiet än vad vi får se i medierna.
Sofie

2 rxbin.blogg.se:

Turkiet är så fint! Måste åka tillbaka! :D

Kommentera här: