Planering 2016

Tiden rusar iväg som vanligt. Högskolan är igång igen och vi har inte fått mycket återhämtning kan jag säga men stressar inte upp mig för det. Gör mitt bästa och skiter det sig är det bara att göra en omtenta.
Trabzonresan den 6 februari fungerar också som en liten morot i allt pluggande.
Det är också dags att börja planera inför sommaren. Biljetter och hotell måste ju bokas i tid innan priserna skjuter i höjden. Planerar att stanna i Turkiet mellan den 15 juni - 5 augusti.
Hotell i Istanbul, Bursa och Elazığ är redan bokade. Ska bli så spännande att få uppleva Elazığ igen och denna gång blir det bl.a utflykter till Harput, Hazarsjön, Keban och eventuellt Palu.

Tidigare har jag bara besökt Bursa genom jobbet men har länge varit nyfiken på denna vackra och historiska provins. Under 1300-talet var detta huvudstaden i det Osmanska Riket och här ligger många viktiga sultaner begravda. Ser fram emot att få utforska denna provins. Är mycket nyfiken på förorten Mudanya.

Eskişehir har jag också hört mycket gott om. Vill besöka Odunpazarı och se de vackra husen där. Promenera längs Porsuk floden och uppleva den moderna stadskärnan!

Kayseri finns också med i planerna. Vill se Erciyesberget och den maffiga borgen. En kompis rekommenderade även att åka till Kappadokien som ligger i närheten. Just nu känner jag inte för att åka dit. Undviker gärna platser som utsatts för massturismen. Någon gång kanske men just nu känns det inte lockande. 

Sedan blir det även en sväng till Trabzon . Vet dock inte om det blir någon resa till Konya. 

Riktigt spännande...



Kommentera här: