Otel Mustafa - Ürgüp (Kappadokien)

Jag kom tillbaka till Sverige den 4 augusti men har varit tvungen att sitta och skriva ett självständigt arbete (Kanidatsuppsats) som ska lämnas in den 20 augusti så det har tyvärr inte blivit mycket bloggande. Det har varit en fantastisk resa i Turkiet i sommar och jag har njutit av varje sekund (förutom den 15-16 juli då det var ett kuppförsök i Turkiet, mer om det sedan). Kommer ni att fortsätta att blogga om äventyret efter uppdateringen om Eskisehir. Nu är en berättelse från Kappadokien på schemat.
 
Tyvärr hittar jag inte bilderna till förra inlägget som ni undrade över men resan från Eskisehir till Nevsehir gick i alla fallbra. Jag tänkte först börja med att berätta om hotellet vi bodde på i Ürgüp där stannade mellan den 3 juli till den 11 juli. Otel Mustafa är ett fyrstjärnigt hotell som jag kan rekommendera varmt. Ligger en bra promenadväg från centrum. Rent och snyggt, trevlig personal, god mat och service. Vi använde flitigt poolen och passade på att slappa där när vi inte hade några utflykter på schemat. Det enda negativa var att man inte fick ta med egen mat till poolen då de ville att man skulle köpa i deras bar osv men vi hängde inte upp oss på det. Vi hade fått ett fantastiskt erbjudande gällande detta hotell där det ingick en fräsch och god frukost- och kvällsbuffe under vår vistelse. Detta var verkligen underlättande för semesterbudjeten då jag upplevde Kappadokien som dyrt med tanke på turismen. 
Hotellet hade även en fruktträdgård där plocka frukt hur mycket frukt man ville. Det fanns hur mycket frukt som helst och vi var förundrade över varför ingen annan hade plockat tidigare. Fanns mycket fallfrukt.
Vi fick även uppleva två turkiska bröllop på hotellet. Vissa dagar var det full uppståndelse på hotellet då man höll på att duka, fixa med musiken och dekorationerna. 
Vi var mycket nöjda med våra rum. Vi hade underbar utsikt över Ürgüp och poolen. Vi fick nya badlakan och sängkläder varje dag. De fyllde även på med hygienartiklar i badrummet. Jag har inte unnat mig lyxigt botende i Turkiet förut men detta var verkligen värt varenda krona. Att få 40% rabatt på ordinarie pris tackar man inte nej till. Kommer vi till Kappadokien igen någon sommar så är detta hotell helt klart förstahandsvalet. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Svalor och svalbon fanns det gott om på hotellet
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I hotellets trädgård fanns det gott om fruktträd såsom mullbär, persika och äpple
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: