Mardin i april!

Jag har velat åka till Mardin och Midyat i så många år men det har alltid varit något annat som kommit i vägen. 

Nu har jag äntligen hittat en nära vän som vill följa med till Mardin och Midyat en vecka i april nästa år! Nu är det bara att hoppas att inget kommer i vägen för våra planer!

Mardin är en provins som ligger precis vid en syriska gränsen....jag vet vad ni tänker just nu....vilken normalt funtad människa åker till ett "sådant oroligt område" bl.a bl.a
Mardin är stort och alla områden är inte terrordrabbade. Varje år besöker tusentals turister Mardins stadskärna och Midyat! Jag har många vänner och bekanta därifrån så jag ser fram emot en kulturvecka under påsklovet. Om allt går som det ska bokas resan i december-januari. 

Mardin markerat i blått












Bilderna är tagna från "Välkommen till Turkiet" på Facebook

Kommentera här: