Söndagsmys i Sürmene

Då var man tillbaka till verkligheten igen. Har haft en fantastisk vecka tillsammans med nära och kära i Trabzon. God mat, utflykter och shopping. Nu är batterierna laddade och jag kan nu leva på min Turkiet-dos ett tag! Hade otur på vägen dit så jag lyckats vakna med hög feber och snuva som inte ville ge med sig. Typiskt! Åkte direkt till devlet sjukhuset i Trabzon när jag landat och fick en spruta och lite medicin utskrivet. På söndagen mådde jag genast bättre och var snabbt på fötter igen och kunde åka till Sürmene för att träffa fina Mediha och hennes barn. Hon bjöd på en maffig turkfrukost och vi pratade i flera timmar och planerade lite inför sommaren. Om allt går som planerat ska jag även följa med henne till Malatya en vecka under ramadan (innan jag åker vidare till Kulu för att möta upp Atila). Ska bli så kul om nu detta blir av. Har hört så mycket gott om Malatya. Har bara åkt igenom staden med buss för många år sedan men har aldrig haft tillfälle att utforska! 

Efter lunch gick vi till Harman cafe, vårt lilla hak i Sürmene dit vi ofta brukar hå när jag kommer på besök. Dagen avslutades med en liten promenad innan jag åkte tillbaka till Trabzon. En trevlig söndag helt enkelt. 


































Kommentera här: