Kärt besök

Idag har jag besökt min gamla arbetsplats Çıt Çıt Kuruyemiş i Esiroğlu. Jag kände en enorm känslostorm genom hela kroppen när jag satte mig på dolmuşen. Chaufförerna kände genast igen mig och blev glada över att se mig "ooooo Sofi hanım hoş celdun, nerelerdesin, ne ediysin?" Efter fyra år i denna mysiga lilla håla har man blivit lite av en kändis, "den tuffa europeiskan som älskar Trabzon och Trabzonspor". Det gör gott i hjärtat att folk här fortfarande känner igen mig och hälsar glatt.
Det blev också ett kärt möte på min gamla arbetsplats. Mycket känslor dök upp här också. Många av mina f.d arbetskamrater kom för att hälsa och vi hade en härlig pratstund om gamla minnen. Ingen verkade ha glömt mina lyckade arbetsinsatser bl.a exporten till Albanien, Litauen, Italien och Georgien.
Trist att den ekonomiska krisen i Europa har påverkat dem de senaste åren. Det var just pga av den som jag var tvungen att avgå då våra priser var alltför höga och inget företag i Europa kunde köpa. 

Ett minne för livet
Omgivningarna kring arbetsplatsen







Kommentera här: