Ett "mini Sverige" i Turkiet - KULU/KONYA

Vi spenderade ungefär 10 dagar i Kulu under Ramadan förra året. Det var en härlig tid. Saknar svärisarna oerhört mycket. Vi träffade även en del nära och kära som vi brukar umgås med här i Sverige. Jag hoppas vi hinner med att spendera åtminstone en vecka i Kulu i år. Vet dock inte när under Ramadan det blir. Jag flyger till Turkiet före Atila som ska bila ner med några vänner :) 
Det skulle vara roligt att åka runt bland byarna i Kulu. Man hör ju så mycket om dem här i Sverige bland Kulu-turkarna. För ett par veckor sedan träffade jag en tjej från Tavsancali som också läste på Södertörns Högskola. 
 
 
 Bilder från Kulu - juli 2014
 
 
 
 
Finns många svenska registeringsskyltar i Kulu under sommarmånaderna :) 
 
 
 
 
 
 Jag vid Kulus kummunhus :)
 
 
 
 Olof Palme parken 
 
 Mor och son <3
 
 Jag med världens goaste svärmor Hatice anne <3
 
 Utsikt från svärisarnas kök
 
Svärmor och svärfar <3
 
 
 
 
 Mys på svärisarnas balkong :)
 
 
 
 
 
 Det blev många besök på Yenibahar :) 
 
 Mys bland kuddar i Olof Palme parken
 
 
 
Det blev en hel del shopping på Sümer :) 
 
 
Frukt o grönt :)
 
 
 
 Lite countryside :) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Har du några bilder på Fevziye byn nära Kulu. Min väns pappa är därifrån

Kommentera här: