Blandat från Izmir

Lite blandade bilder från Izmir. Atatürk monumentet som är inbyggt i berget i Buca är verkligen mäktigt. Har hört talas om det innan och äntligen fick jag se det med egna ögon. Det blev även en hel del besök på olika marknader/bazarer och gjorde en del fynd bl.a kuddöverdrag med Istanbul-motiv, underkläder och kryddor.
Jag fick en underbar tid i Izmir tillsammans med de närmsta vännerna. Jag kommer gärna tillbaka även fast jag ogillar hur staden drivs politiskt (CHP). Hoppas innerligt att detta längre fram blir en modernare och renare stad som t.ex Istanbul och Ankara. 
 
Mina bildbomber från Izmir är slut för den här gången. Nästa inlägg kommer att handla om bussresan till Istanbul och veckan där tillsammans med maken i juli månad. 
 
 
 
Säger bara WOW. 
 
Burasi Türkiye...ya sev ya terket :D
 
Älskar bazarerna i detta land. Här finns allt!
 
 
 
 
Alsancak stadsdelen i Izmir
 
 
 
Världens goaste väninnor systrarna Emel och Melek <3
 
 

Kommentarer:

1 princessmelis.com:

Åh jag var i Izmir snart två veckor sedan, visste inte att det fanns ett så coolt "Ataturk"-berg :) Hamnade på din blogg av en ren slump, funderar nämligen också på att flytta till Turkiet (Istanbul).

Kommentera här: