Kryssning till Estland

Mellan den 28-31 december i år ska jag för första gången i mitt liv åka på en riktig kryssning. Jag och Atila kommer att kryssa med Tallink och det blir även en övernattning på hotell och sightseeing i Estlands huvudstad Tallinn. Fick verkligen smak för Baltikum efter businessresan till Vilnius i Litauen 2009 då jag bodde i Turkiet! Jag är förväntansfull över vår lilla kärlekssemester. Är det något av mina läsare som kryssat med detta bolag får ni gärna skriva vad ni tyckte :)





Kommentarer:

1 alessa:

Hej har läst din blogg länge,men vill bara fråga typ om man räknar ut flyytade du till Turkiet när du var 21-22 år.Vad läste du för linje i gymnasiet och vad jobbade du som här i sverige innan du flyttade? Och hur hittade du jobbet (företaget) ii Turkiet? Vad krävde dem av dig ? Saknar du det ? Är det annorlundae jobba här eller där ? Hoppas du svarar dessa för har också planer,du har inte skrivit så mycket om idn past life before Turkey så om de inte personligt vill jag gärna du berättar lite.Kram<3

Svar: Vad kul att du läser bloggen. Jag flyttade till Turkiet när jag var 19 år. Jag läste samhällsvetenskapliga linjen på gymnasiet. Hittade jobb i Turkiet genom seriösa kontakter. De krävde att jag kunde språk. Ja, jag saknar det. Ja, det är stor skillnad på att jobba i Turkiet än i Sverige. Man måste ha skinn på näsan och kunna det turkiska språket. Kram
Sofie

2 Emma:

Hej! Vet du någon hemsida som säljer "turkisk" inredning i Sverige? Är mest ute efter ett satsbord men älskar allt som finns i Turkiet, överkast, gardiner, te-glas osv. Men bor tyvärr långt ifrån Sthlm Gbg Malmö där de kanske finns affärer, så behöver en webshop. Tänkte du kanske hade något tips :)

Svar: Jag har faktiskt ingen sida jag kan rekommendera. Kanske du kan googla på "turkisk heminredning" osv så dyker det förhoppningsvis upp något.
Sofie

Kommentera här: