Två matcher på Avni Aker

I år har jag kunnat gå på två fotbollsmatcher här i Trabzon. Först när vi spelade mot luxemburgska Differdange och sedan mot makedonska Robotniki. Tyvärr kvitterade Robitniki i förlängningen vilket  betydde att vi är ute ur Uefa cupen.

I helgen spelade Trabzonspor mot Bursaspor. Jag hade sedan tidigare skaffat ett Passolig kort och trodde att man kunde föra över pengar från en svensk bank när det var dags att köpa biljetter men ack så fel jag hade. I fredags fick jag panik och rusade ner till en butik där man kan fylla på kortet med kontant men det var extrem lång kö med folk som för första gången skulle skaffa Passolig kort. Efter en timmes väntande under stekande sol hade bara fyra personer fått sina ärenden uträttade så jag gav upp. Det var minst 50 pers före mig. Inte heller kunde jag ladda kortet i lördags då vi var på en dagsutflykt i Artvin. Men jag är glad att ha fått uppleva två matcher på Avni Aker i år. Det lever jag länge på :)















Erkan Zengin



Kommentera här: