Arkeologiska museet i Sinop

Vet att jag bör uppdatera mer men just nu håller alla tentor på att ta musten urmig. Har mått rätt dåligt den sista tiden.Har utvecklat nån sorts panikångest av något slag. Skumt. Tänk er att man måste plöja igenom hundratals sidor kurslitteratur som handlar om könens uppkomst och annat inom genusvetenskap, heteronormer, maskulina hierkier, normer i skolan, enkönsmodell, tvåkönsmodell  osv osv.....hela den här jävla genuskarusellen är såååååååååååååå uttjatad ....men det är bra att bita ihop....
 
Det är tur att jag har en sådan förstående make. Min tvillingsäl, mitt allt. Idag efter jag skrivit klart tentan och satt och stortjöt i köket kom han hem med en iPad Air bara så där...en tenta-present till dig älskling...du klarar detta galant....alla dessa underbara kramar......
 
------------------------------------------------------------------------------
Sinop resan i juni
 
Varje stad i Turkiet har ett arkeologiskt museum där man kan ta del av stadens historia och arkeologiska fynd. Inträdet ska bara kosta 5 TL per person. Sinops arkeologiska museum är verkligen värt ett besök om ni kommer hit. Ligger mitt i centrum så det är lätt att ta sig hit. Vi passade på att ta oss hit under en regnig dag. Gillade trädgården väldigt mycket. Tycker att gamla osmanska gravar är så vackra. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Kerstin A:

Tack för jättefina bilder och intressanta berättelser.
Har varit en gång i Istanbul. Historia intresserar mig och skulle gärna återvända dit.
Lycka till med tentorna!

Kommentera här: