Stadskärnan i Sinop

När jag sitter och tittar igenom alla bilder från i somras fylls jag av ett lyckorus i hela kroppen. Jag är så tacksam över att ha få uppleva så mycket. När saknaden av detta underbara land blir för stor ser klickar jag mig igenom bildarkivet och ler åt alla minnen. Ser redan fram emot nästa års äventyr. Jag och min väninna håller på att planera vår "only girls"-semester som ska gå till bl.a Amasya och Kastamonu. Håller också tummarna på att Atila kan ta ut sin semester i augusti så jag kan visa honom Trabzon-Rize-Artvin
 
Sinops stadskärna bjuder på många små smultronställen. Vi hade ett litet lunchhak som vi gick till ett par gånger. Vi levde för det mesta på fisk och bröd. Supergott. Staden brujder på många fina gamla hus, moskeer, cafeer och museer. Jag har njutit varje sekund, att få promenera runt och känna atmosfären, lukterna, den behagliga värmen och vad vore denna stad utan de skränande måsarna. Jag låter återigen bilderna tala för sig själva.......
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sinops jandarma-station
 
 
Lite småplock.......kokt majs, popcorn och annat gott
 
 
 
 
 
 
 
Musslor i bröd med vitlökssås *mums*
 
Midye dolmasi
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hotellet vi bodde på
 
 
 
 
 
En liten bit utanför stan
 
 
 

Kommentera här: