Fullspäckad vecka

Äntligen kan jag lägga tentastressen bakom mig. Igår hade jag tenta i matematik och det gick jättebra. Nu är det bara att invänta resultaten. 
Den gångna veckan har varit fullspäckad med plugg men gjorde en liten paus och brunchade med Dilek i tisdags. I fredags, dagen innan tentan, åkte vi iväg på en liten utekväll i Gamla Stan med god middag och fika. 

Brunch och Skärholmen

I torsdags bäddade jag ner mig i soffan framför matchen mellan Trabzonspor och Juventus. Vi förlorade med 2-0 och  Galatasaray spelade oavgjort mot Chelsea men va fan vi representerar Turkiet på ett värdigt sätt till skillnad från  Fenerbahçe som hela världen förknippar med fusk och mygel. Inom kort kommer deras başkan Aziz Yıldırım återigen skaka galler i 6 år :) och dryga böter från FIFA är att vänta pga att TFF försökt sopa fuskskandalen under mattan. Detta innebär att ligasegern för säsong 2010-11 äntligen kommer att skrivas officiellt på Trabzonspor. Nu kan varken FB eller TFF fly längre. Skrattretande att man fortfarande hittar på nya senarion och bortförklaringar när fusket har bevisats och godkänts av UEFA! Så länge FB inte gör upp med sitt smutsiga förflutna och TFF inte står på rättvisans sida så kan man inte förvänta sig att vi bara ska glömma och gå vidare. Det finns ju ett ordspråk som säger att man måste göra upp med sitt förflutna för att kunna gå vidare och se framåt.
Fanatikliğin gözü kör olsun bee :)


Eftersom vi inte har StarTV var det bara att bita ihop och se matchen mellan Juventus och Trabzon på laptopen. Gosade ner mig i min härliga TS-filt och somnade efter Juventus 2-0 mål ;) hej I-landsproblem?

Efter tentan i lördags möttes jag och Atila upp i Skärholmen för att gå till en tillställning som anordnats av Seda Föreningen. Meningen med denna tillställning var att samla in pengar till Syrien-flyktingar som just nu vistas vid turkisk-syriska gränsen. Frivilliga människor hade lagat mat hemma och tagit med sig för att sälja till besökare. Man kunde välja mellan olika menyer såsom köfte, sarma, bulgursallad, simit osv. Det fanns också aktiviteter för barn, loppis och auktioner. Alla intjänade pengar kommer att gå till flyktingarna (främst kvinnor och barn) vid turkiska gränsen! Det gjorde gott i hjärtat att se alla engagerade människor. Gjorde också en god gärning och köpte så mycket gott jag kom åt. Träffade också många bloggläsare som kom fram och hälsade! Tack snälla ni :) det glädjer mig att ni gillar bloggen och jag träffar er gärna för en fika nån gång.




Älsklingen fotograferar för fullt ;)


 
Efteråt var det dags för konferens i Vårbyhallen sär vi bor som hölls av UETD, för mer information se www.uetd.se




Kommentera här: