Varma hälsningar från Izmir :)

Semestern fortsätter och vi njuter för fulla muggar. Nu är det lite mer än en vecka sedan vi kom till Izmir och vi har hunnit med massor. Atila befinner sig just nu i Kulu och vi kommer att mötas upp i Istanbul den 10 juli för att att spendera en tid där innan vi åker till Kulu. 
Just nu är det Ramadan och redan efter första dagen i Izmir bestämde jag mig för att inte fasta i den hemska värmen utan jag ger istället fitre för de dagar jag missar. Det är 40 grader här just nu så ni kan tänka er hur mycket vatten man måste dricka om man ska vara ute. Utan att överdriva dricker jag mellan 3-4 liter vatten per dag och jag känner att det ändå inte räcker. Jag gillar inte hettan men njuter ändå av min tid här i Turkiet. Nya äventyr varje dag och minnen för livet......
 
Lite bilder från den vackra fiskebyn Foca. Mitt ena mål denna sommar var att få uppleva den egeiska arkitekturen och det fick jag verkligen här. Fantastiskt vackert. Återkommer med en lång besättelse med fler bilder senare :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lite mix från stadsdelen Karsiyaka i Izmir
 
 
 
 
 
 
Kubilay aniti (minnesplats) i förorten Menemen
 
 
Stadsdelen Konak i Izmir
Saat Kulesi
 
 
 
Aliaga polis Plaji - En dag på stranden
 
 
Seyirtepe, utsiktsplats över Izmir
 
 
En dagsutfykt till Meryemana och Efes i provinsen Aydin
 
 
 
Cöpsis
 
Ett fantastiskt porträtt av Turkiska republikens grundare Mustafa Kemal Atatürk. Kan ses i förtorten Buca i Izmir. 
 

Kommentarer:

1 Laura:

Oj vad ni har rest runt och fått se mycket i och kring izmir. Ska bli kul att få läsa mer om er semester där senare.

2 Eitu:

Åh vilka härliga bilder! :D

Kommentera här: