Hej från Istanbul

Jag var framme i Istanbul kl 6 igårmorse efter en 8 timmar lång bussfärd från Izmir. Jag och Atila bor på ett trevligt hotell i Yenikapı som ligger i Fatih distriktet. Nära och bra till tunnelbanan. Igår var vi bjudna till Rüştem Paşa Medresesi för inför iftar och jag fick äran att bl.a träffa Sevda Türküsev, en populär författare och tv profil i Turkiet. Efter att vi brytit fastan och umgåtts gick vi vidare mot Sultanahmet och njöt av vackra Hagia Sofia och Blå mosken. Satte oss ner vid ett av cafeteriorna i närheten. Uppdaterar mer om detta sedan.

Vi har åkt Marmaray, den nya tunnelbanelinjen i Istanbul.

Ett gammalt historiskt hus som behöver restaureras


Rüştem Paşa medresesi där vi bröt fastan


Jag och en objuden bordskamrat :D


Promenad till Sultanahmet



Blå moskén 

Hagia Sofia
Fika med Atilas vän Semihan


Uppdaterar mer sedan :)


Kommentarer:

1 Maria C:

Sa harligt att va i istanbul, sa fina bilder! det dar cafet rushet pasa (tror jag)satt jag och G en gang pa en av vara forsta dejter, sa det kanns speciellt ♥ kramis

2 Maria C:

Sa harligt att va i istanbul, sa fina bilder! det dar cafet rushet pasa (tror jag)satt jag och G en gang pa en av vara forsta dejter, sa det kanns speciellt ♥ kramis

Kommentera här: