Skridskoåkning i Kungsträdgården

Har länge varit nyfiken på skridskobanan i Kungsträdgården. Har inte åkt skridskor sedan jag var 12-13 år. Igår hade Atila ledigt från jobbet så vi åkte dit en stund på eftermiddagen. Han valde att stå vid grillen och värma sig medan jag likt Bambi gav mig ut på isen.   Det var rätt svårt i början innan jag fick in den rätta tekniken. Åkte i ung 45 min innan jag blev lite uttråkad. Vi gick sedan till ett café i närheten och drack kaffe. Vi kom hem precis innan matchen mellan Trabzonspor och Beşiktaş började. Vid 20 tiden var vi hembjudna till fina Atike och hennes familj här i området på en liten födelsedagsfest där det bjöds på etli ekmek och tårta :)













Fina Atike <3 Sedan jag flyttade hit har jag verkligen fått träffa fina människor i Atilas släkt här i området som vi båda trivs mycket bra ihop med. Har alltid lika trevligt när vi träffas. Man har lärt sig en del om folket runt om kring oss. Vilka man kan lita på och vilka man ska hålla sig undan. 



Kommentarer:

1 veda:

Kan du inte berätta lite om din tro, religion? :)

Svar: Nej, det vill jag inte :) det är rätt privat. Efter så många år i Turkiet kan ni nog gissa vad jag har för tro ;)
Sofie

Kommentera här: