Derrière La Porte - Underbara plåtburkar

Idag har jag min sista hemtenta för detta år. Gissa om jag är skoltrött. Ska bli himla skönt att få koppla av lite innan termin 5 kör igång i januari. Det är jobbigt att sitta och pina sig själv med en massa tråkig kurslitteratur men manär så illa tvungen.Det är tur att man har en massa trevliga kurskamrater som gör det hela roligare.
 
Vårt kök kommer som sagts att renoveras inom kort. Eftersom vår bostadsförening kommer att måla allt i vitt vill jag själv pigga upp en del av inredningen med glada färger. För ett par år sedan vann jag en helt underbar plåtburk med med franska märket Derrière La Porte från http://www.lyxigaplatburkar.se i en blogg. Sedan dess har jag suktat efter fler av dessa färglada plåtburkar. Det är så tråkligt att förvara vissa matvaror i tråkiga förpackningar och påsar. Både jag och Atila har en tendens att spilla jämt och ständigt. Skafferi och köksskåp måste rengöras ofta pga av påsar som öppnats slarvigt så att innehållet trillar ur. Lika tråkigt är det att komma in i köket på morgonen och få syn på den där tråkiga glasburken där det står "Ica Basic Snabbkaffe" eller en tråkig müsliförpackning som man knycklat ihop med en plastklämma. Igårkväll när jag satt och funderade på inredning till köket kunde jag inte hålla mig längre utan gick in på den underbara websidan ovan och klickade hem ett gäng lyxiga plåtburkar som verkligen kommer att pigga upp vårt kök. De är rätt dyra men de är verkligen värda priset. Jag är annars inte den som köper dyra inredningsprylar men kände verkligen att jag ville unna vårt kök dessa underbara plåtburkar som jag har suktat efter i flera år nu. Fler lär det bli längre fram.
 
Dessa underbara plåtburkar här nedan är nu på väg hem till oss 
 
Frukostflingor
 
Kaffeförvaring
 
Mjölförvaring
 
Sockerströare
 
Torkad frukt
 
Müsli
 
 

Kommentera här: