Del 9 - Pà väg till Bostancı via Bosporenbron

Söndagen den 7 april 2013. Näst sista dagen av min Istanbulresa. Idag var det Prinsöarna pà schemat. g jag Velade mellan Storön och Heybeliada och tänkte ta mitt beslut när jag kom fram till hamnen i Bostancı pà den asiatiska sidan av Istanbul. Även idag steg jag upp tidigt och àt en brakfrukost pà hotellet för att sedan ta buss 55 till Taksim och där byta och hoppa pà en dubbeldeckare som gick till Üst Bostancı / Alt Bostancı. Üst Bostancı ligger precis vid tàgstationen och det tar högt 5 minuter att ta sig till hamnen där vapurbàtarna till Prinsöarna gàr. Alt Bostancı stannar nere vid hamnen. Denna gàng var det Üst Bostancı-dubbeldeckaren som stod pà tur sà jag hoppade pà den. Kände en härlig nostalgikick när jag kom till Bostancı dà jag tidigare bott där i ett par àr. Tänkte besöka Ali Mod för lite shopping men han hade stängt idag. Han säljer en hel del exportöverskott sà har ni vägarna förbi där en dag sà gör ett besök. Finns nàgot för alla.
       
           Şişli
           
 
            Mecidiyeköy
            
 
           
            Pà väg mot bron som syns vackert i bakgrunden
            
 
           
 
           
            
 
            
             
 
            
               
 
              Nu är vi över pà den asiatiska sidan
                
 
               
              
 
              Mot Bostancı....
               
 
              Framme
               
 
              
             
 
             
            
 
            "Min butik"
               
 
                  Sitter just nu pà en vapurbàt....till Storön (Büyükada)
               
 

Kommentera här: