Del 10 - Sista ruschen - İSTANBUL

Söndagen den 7 april 2013. Vädret hade slàtt om när jag anlände till Kadıköy fràn Storön. Det regnade och jag hoppade direkt pà buss 110 som gick till Taksim. Klockan var runt 18:00 när jag var framme i Taksim där jag bytade buss till Edirnekapı. Fullproppat med folk men det är ju en del av skönheten ju när man kommer till Istanbul. Däckade av utmattning när jag kom till hotellet. Full av nya intryck och upplevelser :)
Jag hade extremt tur med vädret. När jag àkte hem pà màndagen därefter spöregnade det och temperaturen hade sjunkit drastiskt. Ser fram emot nästa Istanbulresa :))
 
  
             Framme i Kadıköy
             
 
              Haydarpaşa
                
                Kadıköy meydanı
                
 
               Bosporen bron
             
 
            
            
 
 
            
             
 
            
           
 
          
           En del shopping blev det ocksà under resans gàng, bla detta och lite annat smàtt o gott :)
             
 
             
              
 
            
              
 
              
                
 
 
 
 
 

Kommentera här: