Uppdatering fran paradiset

Sitter just nu pa ett internetcafe och uppdaterar bloggen. Det gar trögt eftersom internet kranglar. Jag har det toppen och har hunnit med otroligt mycket de snaste veckorna. Umgas flitigt med vannerna och det har aven blivit en del utflykter till planerade resmal. Alsklingen skulle ha kommit till Istanbul men var tvungen att stalla in pga av ett möte i Düsseldorf men det kommer fler tag i framtiden. Hade ju planerat ett par veckor i Istanbul och Kulu men vi far dra ut pa saknaden 3 veckor till.Hade inte raknat med detta. Saknaden ar stor.  Resan till Amasya flyttade jag fram annu en gang da jag hellre spenderade tiden med vannerna. Eftersom jag har upplevt sa mycket nya platser och intryck den senaste tiden kande jag att det skulle bli för mycket med en bussresa till Amasya. Det far bli i vinter istallet. Den 31 juli flyger jag tillbaka till Sthlm.  I dag ar det första dagen pa ramadan och jag ska fasta liksom de flesta. Det ar jobbigt den första perioden men man vanjer sig sa lange man inte vistas för mycket utomhus. Pa kvallarna efter fastan anordnas det livemusik och annat skoj sa man har ngt att se fram emot. Jag har ocksa en del böcker som jag ska plöja igenom.
Jag har tagit miljontals vackra bilder som jag vill dela med er men det far vanta tills jag kommer tillbaka till Sthlm. Har kommer ett par fina bilder fran arkivet. Hoppas ni har överseende med eventuella stavfel och bokstaver. Uppdaterar snart igen. Önskar alla mina muslimska lasare en trevlig ramadan, bade ni som fastar och ni som inte vill/kan. Kram
 
 
Utsktsplatsen Boztepe i staden Ordu
 
Man kan aka linbana upp till utsiktsplatsen fran stadens centrum
 
Ayder högslatten i Rize. Otroligt vackert
En bild sager mer an tusen ord. Ayder högslatten i Rize
Fırtına Vadisi i Çamlıhemşin i Rize.
 
 
Staden Bayburt med sin magnifika borg i bakgrunden
Utsikt över Bayburt fran borgen
En vacker bild över borgen i förorten Tirebolu i Giresun
 
Ortamahalle i förorten Akçaabat i Trabzon. Ngt för den som gillar historiska platser
Vackert hus i Çamburnu (Sürmene) - Trabzon
Fler vackra hus i Çamburnu (Sürmene) - Trabzon
En dag pa stranden i Sürmene - Trabzon
Plockat en hel del snackor
Uppe vid Rize fastning
 
Utsikten fran Rize fastning ar bedarande vacker
En hel del underbara solnedgangar i Trabzon har man fatt uppleva.
UEFA'dan şikebahçeye 2+1 yıl ceza....2010-11 yılın organik  şampiyonu TRABZONSPOR
Nu slipper vi fusk-Fenerbahçe i Europa ett par ar efter den efterlangtade domen angaende fuskharvan 2010-11. Nu kan vissa lagga ner bortförklaringarna om hittan och dattan och stalla sig i skamvran. Ett lag som dragit en skamflack över turkisk fotboll de senaste aren och inte minst Turkiets fotbollsrykte i Europa. Men det vet ju de flesta redan. Sa nu ar det bara för Şikebahçe, TFF och vidriga Demirören att lamna över bucklan och förklara Trabzonspor till turkiska ligamastare för sasongen 2010-11.