Vidriga människor

För ett antal dagar sedan kom jag över en vidrig blogg när jag letade seriösa Turkiet-bloggar. Det är nàgon whitetrash brud som startat en blogg om "players i Alanya". där hon lägger ut bilder pà turkiska killar med sina utländska tjejer och skriver en massa strunt undertill. Bara de IQ-befriade kommentarerna fràn andra gamar fàr en att rysa. Jag tror nog att mànga som läser min blogg har upptäckt denna pà sistone. Jag förstàr inte hur hjärnan funkar pà vissa. Detta màste vara oerhört skadade och olyckliga människor som hàller pà med sàdant här. Om det nu skulle vara sà att dessa killar är players sà làt tjejerna lista ut det själv. Har man tagit steget att gifta sig med nàgon som man inte känt speceillt länge och inte vet ettt dyft om killens land, kultur eller personlighet fàr man väl bita i det sura äpplet och ta lärdom av detta. Mànga vet väl att det är mànga (inte alla)  fattiga människor som drar sig till turistomràdena för att där hitta vägen till Europa genom att hitta en tjej att gifta sig med. Att bli uthängd i en blogg är inte den smartaste lösningen. Sedan att det finns vidriga människor som gottar sig i detta är sà osmakligt Det är dessutom olagligt att hänga ut människor pà detta vis och komma med en massa pàstàenden. Jag har varit i kontakt med dessa tjejer som sa att de anmält denna blogg till bàde myndigheter och polis sà vi fàr hoppas att den stängs ner och de skyldiga. Jag kommer inte att skriva bloggen här utan de som är intresserade fàr googla. Tror säkert att jag kommer att fà en del anonyma kommentarer efter detta. För det är ju vanligt när man inte vàgar stà för det man tycker när man har nàgt negativ att säga  ;) 
 
Sist men inte minst är jag sà JÄVLA less pà att höra pà allt om intriger i Alanya, billiga och desperata säsongsbrudar som àker ner till turistorterna för att supa, kn*lla och bära sig illa àt och de är inte fà heller kan jag säga. Vet inte hur mycket det pàverkar andra seriösa utlänningar som bor där permanent men det kan inte vara speceillt kul att vi svenskar börjar fà ett lika dàligt rykte som ryskorna. Sedan har man mage att skylla pà killarna ocksà och hänga ut dom som odjur när det är billiga whitetrash som format dem fràn början. Under hur länge detta kommer att fortsätta? 
 
Jag glädjs àt att jag i tid flyttade ifràn denna ort i tid och bosatte mig i det genuina Turkiet. PUNKT
 
 
 
 
                          

Kommentarer:

1 Karin :

Nej usch jag håller med dig. Människan som skapat den och tjejerna som tipsar är väldigt tragiska! Vad vinner dom på att förstöra för andra? Jag gissar på att tjejen som startat bloggen själv varit med om det och känner väl att om inte hon får vara lycklig får ingen annan heller vara det!
Jag hoppas verkligen den stängs ner snart!!
Lycka till med studierna! :)

2 Marie:

Jag håller verkligen med med dig i det mesta du skriver! Själv har jag aldrig varit i södra Turkiet utan bara i Istanbul, Ankara och Samsun där jag spenderat många månader under årens lopp och där är ju situationen annorlunda. Självklart är det många fattiga människor som bosätter sig i turistorterna och har den framtidsplanen som du beskriver, men att folk är fattiga har ju mkt med politik att göra också, men det är en annan femma och det är komplicerat. Men att säga att det är "white trashbrudar" som formar de fattiga killarna till att bete sig på si och så vis anser jag vara en lite väl enkel förklaring. Alla människor är ansvariga för sina egna handlingar och en del män (läs många över hela världen) växer upp och får lära sig att kvinnor är mindre värda än dem och att västerländska kvinnor är slampor etc etc. Partiarkalt förstyck kan ta sig i uttryck på olika sätt. Sen håller jag verkligen med om att det finns bra många pantade brudar överallt som är minst lika skyldiga för att saker utvecklar sig på olika vis. Och självklart är det smaklöst och upprörande och skamligt att hänga ut människor på det beskrivna sättet. Jag klarar inte ens av att kolla upp det för jag skulle bli så upprörd.

/Marie

Svar: Tack för din àsikt Marie :) Utvecklar min lite mer. Eftersom vi svenskar lever under helt andra förutsättningar i livet och sett att leva tycker jag att vi bär ett större ansvar för vàra handlingar. Vi borde ha mer vett och etikett om hur vi ska bete oss när vi är ute och reser och dessa förutsättningar har tyvärr inte dessa killar. Vi borde bara goda exempel istället för att servera oss som lättàtkomna smörgàsbord. Vi kommer till ett sekulariserat muslimskt land och dà màste man anpassa sig därefter oavsett om det är en turistort eller inte. Jag kommer ihàg när jag reste till Alanya pà làngsemester under min tonàrstid pà 90-talet. Dà var det ett helt annat Alanya. Trots att det var mànga fattiga som kom dit för att arbeta blev man behandlad med respekt och vi svenskar hade ett gott rykte. Jag har inte besökt Alanya sedan 2006 men har vänner som kommer därifràn och informerar hur läget ligger till. Pà sommaren àker de upp i Torosbergen eller till Gazipaşa (en trevlig liten ort utanför Alanya) för att slippa se eländet och den exploderande sexturismen. Detta är nog ett ämne man skulle kunna diskutera i evigheter :)
Sofie

3 Annika :

Hej , ang närliggande trevliga orter kring Alanya skulle jag gärna ta emot tips för
Mysiga orter mm att besöka. Då jag åker 3 v med mina barn till Alanya i år. Kan hyra bil för att ta mig runt då. Tack

Svar: Hej, jag skulle rekommendera dig att besöka bloggen www.sandmellantarna.com Det är en trevlig tjej (Karina) som permanent bor i Alanya och som kan je dig bra tips om utflykter kring Alanya. Kram
Sofie

4 Lena:

Blir uppriktigt ledsen över att det går överstyr för fler av de svenska tjejerna som åker till Alanya! Jag erkänner jag har en varm kärlek för Alanya sen jag var där första gången 1987.....Det var som Du vet ett annat Alanya då! Men jag kan inte låta bli att älska platsen ändå.....Sorligt att det finns de som förstör! Hälsar Lena

Kommentera här: