23 Nisan firandet i Kungsträdgàrden

Äntligen är jag klar med min hemtenta och kan komma tillbaka till verkligheten igen. Nu har jag bara en vecka kvar av min VFU-praktik och det har gott galant! 
 
Det blev ett besök pà 23 nisan firandet i Kungsträdgàrden förra veckan med Dilek och hennes tre barn. Vi hade tur med vädret och det var fullpackat med folk. Himla kul att man anordnar sànt här firande varje àr. Massa stànd med god turkisk mat, souvenirer, fotbollströjor och handgjorda hemtextilier. Tog även en fin video pà det fina derviş-uppträdandet pà scenen men det gàr inte att ladda upp den just nu. Vi stannade inte sà länge dà barnen började bli trötta. Men vi avslutade med en behövlig fika pà caféet som ligger mitt i parken. Nästa gàng àker jag hit med Atila. Saknade honom väldigt mycket. Vi skulle egentligen ha àkt dit tillsammans men han blev tvungen att byta jobbpass med sin kompanjon. Men imorgon väntar en härlig eftermiddagspiknik nere vid sjön! Ska grilla ett par kycklingar och ha med oss en massa gott.
 
               
 
              
               
 
              
                
 
              
               
 
            
              
 
                           
                
 
               
                
 
               
               
 
               
              
 
              

Kommentera här: