Kastanjer är gott

Gissa om jag blev glad när jag i förra veckan hittade kastanjer i vàr internationella ICA butik här i Vàrby Gàrd. Kastanjer är nàgra av mina cravings jag haft under alla mina vintrar i Trabzon. Det är ju sà gott att grilla dessa över en vedkamin eller  i ugnen. Man skär dà ett snitt mitt i kastanjen innan grillning sà att de blir lättare att öppna. En betydligt dyrare vara i Sverige men det kan man unna sig. Sà gott och nyttigt :)
 
  
                        
 
                        
                        
 
 
 
               En bild fràn 2006 dà jag grillar kastanjer i Safranbolu :)
              
 
              
              

Kommentarer:

1 Lina :

Det köpte jag hem häromdagen från grossisten i kista. Billigt och gott! De har jättefina råvaror och stort utbud!

Kommentera här: