Denna vänlighet...

Slutar alldrig att förvánas av den ärlighet och vänlighet man möts av här. I tisdags förra veckan hade jag köpt en páse med chokladkakor och mjölk efter att jag slutat jobbet och spenderat lite tid pá stan. Tog den sista dolmuşen som gick till Maçka klockan 21:00. I dolmuşen ställde jag pásen pá golvet framför sätet och glömde naturligtvis den när jag steg av i mitt omráde Esiroğlu, typiskt när man var godissugen men log glatt át att nu fár säkert en glad unge smaska i sig innehállet. Dolmuşen var ju full av folk. Efter ett par dagar när jag áterigen var pá väg hem stannade jag upp vid min bakkal-gubbe för att handla lite frukt. Han tog dá fram en pásen ur ett skáp och räckte fram till mig och sa "Dolmuşföraren frán Maçka stannade upp här utanför i morse och lämnade denna páse med dessa chokladkakor och bad mig lämna över det till dig". Jag blev alldeles stum och tog emot pásen. Jag blev alldeles varm inombords. Otroligt att föraren visste att det var jag som glömt eller sá var det väl en snäll person bredvid mig som lämnat fram det till chauffören. Det handlade ju bara om lite choklad. Förstár ni nu varför mánga väljer att resa till Turkiet? Inte bara för sol och bad....utanför de vänliga människor man möter här!

Kommentarer:

1 Birsen:

oj det va gulligt av han!

2 Anonym:

3 Anonym:

Det som hände var super gulligt men det skulle inte hända i Alanya !!!!

Kommentera här: