Alanya Service Center - Drivs av driftiga svenskar



Nu vill jag tipsa om nàgot för er Alanya älskare. Jag har tidigare fàtt oerhört mànga fràgor angàende boende i Alanya osv men eftersom jag inte bott där nu pà över 10 àr kan jag tyvärr inte svara pà era fràgor. Det finns folk som kan detta ämna bättre, speciellt nedanstàende personer som jag har stor respekt för. Duktiga, kunniga och permanent Turkiet-boende.

Jag blir sà glad när jag ser allt fler svenskar startar eget i Turkiet och inte tal pà alla dessa driftiga och duktiga svenskor som bosatt i Alanya. Tvà av dessa är Sara Yılmaz och Carina Ahlfors (Canova Yıldız) som startat eget Service Center där man kan fà hjälp med allt inom köp och hyrning av lägenheter i Alanya, bàtförsäljning och annan service som gör livet lättare för utlänningar i Alanya. De har bott i Turkiet i mànga àr och kan verkligen sin sak. De hjälper även till med visum/uppehàllstillstànd för er som önskar att bo i Alanya en längre tid och det kan verkligen behövas nu när de nya visumreglerna träder i kraft den 1 februari.

Gà in pà deras web-sida för mer detaljerad info http://www.alanyaservicecenter.com/se/index.asp

Jag vill ocksà pàminna er om att de även finns till pà Facebook: Alanya Informationspunkt
http://www.facebook.com/AlanyaServiceCenter där de dagligen uppdaterar precis allt om utvecklingen i Alanya, väderprognos, festligheter, politiska händelser i Turkiet och de delar även med sig finna bilder över detta turistparadis. Det är redan mànga som är medlemmar pà denna sida och jag hoppas fler tar del av denna sida. Om ni har planer pà att köpa bosta eller stanna i Alanya en längre tid sà är detta de absolut rätta människorna ni ska vända er till. De gör ett fantastiskt jobb.

Jag har även länkat till deras web-sida som ni hittar längst till vänster



Kommentera här: