Trivs som fisken i vattnet

Nu är det snart en vecka sedan jag kom till Sverige. Sà mycket vi har hunnit med pà en vecka och vi är bàda euforiska av lycka. Atila är det bästa som hänt mig och jag är sà otroligt tacksam över att ha fàtt träffa en sàdan gudasnäll och underbar människa. Det är alltsà detta som kallas äkta kärlek och jag hittade den till slut. Jag stormtrivs pà Vàrby Gàrd. Ett màngkulturellt omràde (absolut inget ghetto) och det känns som man kommit till ett mini Turkiet. Türkiye'ye gelmiş gibiyim wallah. Vi har nära till allt. Naturen runtomkring är vacker. Grönt och fint precis som jag tycker om. 5-10 minuter till tunnelbanan. Jag har ocksà fàtt tillfälle att träffa Atilas släktingar som bor i samma omràde som oss. Trivs otroligt bra i deras sällskap och jag känner mig verkligen accepterad och välkommen. Jag trodde att jag skulle sakna Turkiet och Trabzon nàgot hemskt efter att jag flyttat hit men det har gàtt riktigt bra. Har börjat anpassa mig otroligt snabbt och det är tack vare Atila som gör allt för att jag ska trivas. I början av november är det bestämt att jag àker till Turkiet och dà blir det besök i bàde Edirne (där Atila har nära vänner) och Trabzon. Inget besök blir det i Kulu detta àr utan det för vänta till vàren. Han har till och med skaffat Karadeniz TV och Mavi Karadeniz sà jag kan följa allt som händer i min "andra stad" hihi. Gulligt. Hade jag inte haft honom vid min sida hade det varit kört. Det finns inga ord för hur mycket jag älskar denna man. Han har hunnit visa runt mig i vàr fina svenska huvudstad. Det var blivit fika i Kungsträdgàrden och pà Heron City i Kungens Kurva, lite mingel i gamla stan och en superb kebabmiddag pà ett turkställe pà Medborgarplatsen. Söder är verkligen att rekommendera. Sà avslappnat och inbjudande. 
Just nu är jag i Helsingborg för att hälsa pa mina föräldrar. Kom igàrkväll och àker tillbaka till Stockholm om en vecka. Har tagit en del bilder med min nya mobil och jag ska försöka blogga fràn den när jag fàtt igàng fingerfärdigheten ordentligt. Ska även fixa en ny bloggdesign.
 
 Vi är mycket lyckliga ihop. Allah ömür boyu bize mutluluk ve huzur versin. Euzu bi kelimatillahi't-tammeti min kulli şeytanin ve hammetin ve min külli aynin lammeh


 
                    
 
                     

Kommentarer:

1 eva:

Glad för din / Er skull ! jag vet hur det är ha äkta kärlek runt sig ,bättre finns inte ! Stort lycka till i min andra stad - kram

2 Emma:

Vilket härligt inlägg! Är så glad för din och Atilas skull! All lycka, och lycka till i Sverige!

3 SusanLotus:

Vilka fina foton, söta du! :)

4 Sus:

Missa inte "Fittja" när du bor så nära. flera bra butiker där med mat i din smak. T o m Lidl där har en hel del. Ännu en butik med smaker från världen är den i Storvreten i tumba... Men ta också en prommis utefter vattnet i fittja bort mot alby. så himla fint... /Lycka till i gamla Svedala nu och i ditt nya liv.

5 SusanLotus:

Tänk vad världen är liten! Jag håller med Sus ovan om att det är så vackert runt Albysjön. Jag är uppvuxen i Alby och hade min första lägenhet i Fittja. Nu var det åratal sen jag var där... Mycket har nog förändrats. Men det kommer alltid att ligga mig varmt om hjärtat... Alla barndomsminnen...

Så roligt att läsa om din lycka och jag önskar dig allt gott!

Kommentera här: