Tjock dimma över Trabzon

Sedan i tisdags har inga plan kunnat landa i Trabzon (förutom nágra enstaka undantag) pga av en tjock dimma som lägger sig titt som tätt över staden. Det har varit ett stort problem för mánga resenärer. Vissa väljer att boka om sina biljetter till städer som Samsun och Erzurum som báda ligger ung. 5 timmar körväg frán Trabzon. Nágra jag tycker himla synd om i dessa lägen är flygbolagens biljettförsäljningpersonal som fár ta emot en hel del skit frán resenärer.
Igárkväll var jag ute och roade mig med mina tjejer áterigen pá Zigana Yörük Çadırı, där vi dansade till horon, misket, kolbastı och annan turkdans. Vi har insett att fredagskvällar är perfekt eftersom det inte är sá mycket folk just dá och man har fria ytor att dansa pá och man slipper röken. Vi beställde in kuymak, te och annat tilltugg. Det blev en perfekt tjejkväll. Imorgon söndag blir det en hemmadag för min del. Plocka runt i lägenheten, läsa böcker och bara koppla av. Behöver det...
Sá här ság det ut när vi vaknade i morse. Fortfarande dimma över Trabzon...

Kommentera här: