Turkiets nationaldag....

Jag vill börja med att önska alla mina turkiska läsare en riktigt trevlig “Cumhuriyet Bayramı”. Det är ju Turkiets nationaldag idag och det har firats för fullt runt om i hela landet. Byggnader och balkonger har prytts med den turkiska flaggan överallt. Själv har jag inte deltagit i ceremonierna eftersom det har spöregnat i Trabzon idag och jag ville inte dra pà mig nàgon onödig förkylning.

Det var meningen att jag skulle uppdatera idag med bilder och videos fràn demostrationen mot terrorismen i Trabzon förra lördagen men pga jordbävningen i Van förra lördagen har min inpiration och lust för att skriva blivit som bortblàst. Men pà màndag hoppas jag bli klar som ett uttrag fr,an boken. Hàll utkick.

Det är en del som undrat angàende mitt jobb. Jag har sedan länge slutat pà nötfirman. Det var redan i somras och började sedan jobba pà en textil/livsmedelsfirma där jag inte alls trivdes. Alldelses för slött och chefen var inte med pà mina noter. Fick knappt ut min lön heller sà där slutade jag för ett par veckor sedan. Började sà smàtt att börja undervisa i engelska igen. Jag har alltsà nu gàtt tillbaka till läraryrket. Efter Offerfesten den 10:e november kommer jag att börja undervisa för 3st elever sà just nu gàr min tid àt att förbereda inför lektioner. Jag kommer bara att undervisa lördag och söndagar och sedan kommer jag ha tid över för annat, sà som jag vill ha det. 

Det kommer att bli en lugn helg. Inget planerat för morgondagen. Ska nog sova bort havla dagen tror jag för nästa vecka är det full fräs igen.....

Kommentera här: