Ungdoms-OS i Trabzon......

Dà närmar sig den stora dagen med stora steg. I morgon klockan 15:00 tar jag flyget fràn Trabzon och landar pà Atatürk flygplatsen i Istanbul klockan 16:50. Nästa flyg gàr klockan 21:30 och jag landar pà Kastrup i Köpenhamn efter klockan 00:00. Jag kommer vara pà semester i Sverige tills den 10 augusti. Ska bli skönt och koppla av med familjen och sà slipper jag de första 10 dagarna av Ramadan i den pressande hettan i Trabzon just nu.

Det är med blandade känslor jag lämnar Trabzon för dessa 2 veckor. Jag missar ju en del av OS - för ungdomar som just nu äger rum i Trabzon. Jag hade egentligen i planerna att gà pà den underbara öppningscermonin pa Avni Aker stadion igàrkväll med min väninna men tyvärr var biljetterna för längesedan slutsàlda. Sà det blev att se pà storbildsskärm istället. Var rädd att det skulle bli en flopp men det blev över mina förväntningar. Ni som sàg ceremonin pà TV. Vad tyckte ni? Kom igen, erkänn att det var ett fint upplägg.....och jag tycker att Trabzon som stad har gjort ett enormt arbete med förberedelser och allt. Viktigt steg för den expanderande turismen. Det ska ändà bli skönt att dessa olympiska spel bara hàller pà i en vecka sà att Trabzon kan gà tillbaka till sitt vanliga jag igen men jag hoppas innerligt att alla utlänningar och tävlande som är här nu blir nöjda och kan resa härifràn med minnen för livet. Hoppas ocksà att de svenskar som är här nu är nöjda med organisationen och Trabzon som stad...och sist men inte minst hoppas jag att det shoppas och äts en hel del sà att butiks- och restaurang folket här fàr en extra krona att leva pà. Esnaf kan ağlamasın!

Har tagit en hel del bilder pà den nu helt ombyggda Meydan Parkı mitt i Trabzon centrum. Mer luftrum och man fàr ett intryck av en modern stad. Mer utecafeer och restauranger som flyttat ut pà gatorna. Lägger upp bilderna pà onsdag när jag är hemma i Helsingborg. Ska även försöka hitta en video fràn öppningsceremonin.



Tills nästa uppdatering fàr ni njuta av denna bild som jag tog under min Ayder-tur i juni...........


Kale (Hala) Köprüsü - Fırtına Deresi (River) - Çalmlıhemşin - RİZE


Kommentarer:

1 Emma:

Hur länge håller spelen igång?

Kommentera här: