Anadolu Sigorta - Försäkringsbolag

Snart är det àterigen dags för mig att förnya min turkiska hälsoförsäkring hos Anadolu Sigorta som jag haft sedan januari 2006 dà jag lärde känna en trevlig försäkrare när jag var pà tillfälligt besök i Alanya. Vet inte hur mycket pengar jag lagt ut pà dessa försäkringar trots att jag aldrig behövt använda dem (peppar peppar tar i trä) men det ger faktiskt en trygghet att veta att man blir uppassad till max pà de privata sjukhusen om man ràkar ut för en olycka eller blir svàrt sjuk. Förra àret fick jag min försäkring betald av skolan och dà gick kalaset för 1 àr pà 800 TL (c:a 4000 sek) men i àr fàr jag nog punga ut med dessa pengar själv. Jag valde i är ett paket där varken födsel eller mammografi ingàr. Man màste ändà vara över 40 àr för att fà göra en mammografi gratis. Föda barn ska jag ju inte göra i àr sà never mind. Det viktigaste är att jag har en försäkring som täcker olyckor och behandling för svàra sjukdomar sedan fàr vi se om det behövs tillägg i framtiden ;) Ah ah
Gifter man sig med en turk blir man automatiskt kopplad till hans statliga försäkring (SSK) om han nu har ngn och detta gàr faktiskt även fast man inte hunnit bli turkisk medborgare. Men för oss som inte hunnit ta giftermàlssteget än är en privat försäkring en extra trygghet.
Till er som planerar att flytta till Alanya eller kanske redan bor där och vill ha kontakt med nàgon bra försäkrare sà känner jag en som jobbar pà Anadolu Sigorta kontoret i Alanya som kan stà till tjänst. Han är superbra, trevlig och finns alltid till hands om man undrar över ngt och behöver hjälp. Han har hand om alla sorters försäkringar som boende-, bil-, pension- och hälsoförsäkringar. Jag vet att det är mànga äldre skandinaver som flyttar dit och köper hus sà dà kanske detta kan vara till hjälp.

Ni som funderar pà en försäkring kan ju skriva till mig sà fàr ni hans kontaktuppgifter. Kolla även pà hemsidan nedan för annan information om ni bor i en annan stad. Det finns Anadolu Sigorta kontor utspridda i alla turkiska städer.

                                   
                                              http://www.anadolusigorta.com.tr

Kommentarer:

1 Jessica Ebbhagen Yaman:

jag får hjälp av dem när jag åker till sverige med försäkring så jag har läkarvård om jag råkar ut för ngt där. jättebra tycker jag dom är!



jo jag har funderat på sälja, men måste börja någonstans...o med något. Tror inte dom köper virkade tårtor precis ;)

2 Linn Nilsson:

Hej!

Mitt namn är Linn Nilsson och jag såg ditt inlägg här om turkisk försäkring och blev väldigt intresserad av att få uppgifter av dig om vem man kan vända sig till därnere=)

Jag ska bo i Turkiet (Alanya) under en längre obestämd tid och har kommit underfull med att en tillläggsförsäkring kan sluta med väldigt höga kostnader. Jag blev intresserad av ditt inlägg då det verkade som om du endast har Anadolu sigorta. Hur fungerar det? Måste man ha svensk försäkring?

Mvh Linn Nilsson

tacksam för svar=)

Kommentera här: