Nostalgi #31 - Yayla evi / Högslättsstuga i Trabzon

Jag blir helt euforisk när jag tänker pà mina vistelser pà Trabzons vackra högslätter vàr- och sommartid. Gud vad jag längtar till varmare väder sà man kan àka upp dit och njuta av all blomstring, grillning och horon-dans! 
Och vi ska inte tala om alla fina gamla högslättsstugor med traditionell inredning!
Här blir man lätt av med jobbstress och man känner sig "nyfödd" efter en helgs spenderande här! Kommer lätt att làta mina framtida barn att spendera sina lov här! Natur, lek, skogsvandringar, fiske, dans osv.....

  Dessa bilder är tagna vid Hıdırnebi Yaylakent i Akçaabat förorten till Trabzon i maj 2010

  

  

  

  
   

Kommentarer:

1 Sofiya:

Sv: Ja, så mäktigt :) det är en riktigt skönt känsla! Tycker verkligen du ska åka.



Tack! Resan var underbar utöver det som hände :)

Kram

Kommentera här: