En vilsen cikada......

                      

                          

Ser ni vad jag ser pà bilden? Ja just det en "mathafackah", som hade mage att väcka mig tidigt en morgon och det var inte lite ljud den förde heller. Av alla ställen sà valde han min balkong. Men han fick sitta kvar eftersom han var rätt söt och sàg lite vilsen ut. Kommer ju att sakna cikadornas surrande längre fram när säsongen är över...

Bilder fràn helgen lägger jag upp i morgon. Har haft lite att göra`pà sistone.....

Kommentarer:

1 farmor:

Jag log stort och mindes när jag såg din cikada :D

För några år sedan då jag var i Spanien fick vi in en i rummet. Den höll tyst tills man släckte lampan. Då satte den igång. I en jäkla vecka sov vi med taklampan på men sista natten hade den tydligen vandrat vidare ;). Inte gick den att hitta trots att vi letade igenom hela rummet från golv till tak. Kanske en kameleontcikada.



Ha det bra och njut av livet :D

2 Jessica Ebbhagen Yaman:

Ja tänk att en enda cikada kan leva om så!

Här brukar de sätta sig i fönsterkarmen ibland om morgonen och det är verkligen jobbigt. Men på håll är dom ok...hör dom knappt längre, man blir liksom van!



Ser fram emot o se dina bilder!

Kommentera här: