Lika trevligt i Sürmene (förort till Trabzon)

Nu är äntligen blogspot.com öppet igen sà man kan gà in och läsa dessa bloggar utan att behöva använda sig av tunnlar. Skönt. Hör att ni i Sverige har stràlande solsken och varmt. Njut av värmen säger jag bara. Här i Trabzon har det snart regnat oavbrutet i över 2 veckor och jag ljuger inte när jag säger att jag fick ta pà mig vinterkappan idag

Trabzonspor spelade oavgjort mot Eskişehirspor i lördags och nu kom Fenevbahçe ikapp oss sà
vi ligger pà samma poäng

1. Fenevbahçe 70
2. Trabzonspor 70

Nu pà söndag väntar Gaziantepspor hemma klockan 19:00. En mach som vi MÀSTE vinna!!!


I söndags var jag i Sürmene och träffade Mediha. Lika roligt som vanligt. Gick och fikade pà vàrt vanliga ställe och promenerade runt lite. Sedan lagade vi kısır, en bulgurrätt som ni kan hitta bland mina recept. 

                            
     
                           

                          
 
                           
                                       Gamla hus är verkligen godis för ögat
                       

                       

                       
                                                       Kısır - bulgurrätt
                       

Och sà fàr vi ju inte glömma att det var barnens dag i lördags (23 April). Ni kan ju gà in pà länken "Trabzon med omgivning" och kolla pà ceremonierna jag var pà den 23 april 2010. Trevligt var det. Jag hade tur som var ledig just den dagen dà.

               

Kommentarer:

1 Anonym:

Väldigt fina bilder du lagt upp! Jag gillar verkligen de gamla husen ...

Och så blir det spännande framöver för oss, då med fotbollen :))

Kram

Kommentera här: