Visum till Azerbaijan? Hjãlp

Nu behöver jag hjãlp av er som varit i Azerbaijan och skaffat visum dit. Inom en nãra framtid kommer jag och chefen troligtvis att àka dit pà en businessresa och stanna ett par dagar i huvudstaden Bakü. Jag behöver bara ett turistvisum och jag har googlat pà lite information. För svenskar som bor i Sverige hade det första alternativet varit att söka pà Azerbaijanska ambassaden i Sthlm men dit kommer jag ej att àka.

Jag och chefen kommer att bila genom Georgien och sedan köra över grãnsen till Azerbaijan. Pà en del web-sidor stàr det att man han anhàlla om azeriskt visum pà plats andra sãger att det endast gàr att anhàlla om pà Heydar Aliyev Airport i Bakü.....jag har hört talas om nordiska backpackers som ansökt om azerbaijanskt visum i Georgiens huvudstad Tblisi. Gãller detta fortfarande? Jag behöver information fràn er svenskar som skaffat visum hit och vet hur det fungerar.
Jag kommer ãven kontakta Azerbaijans ambassad idag och be om information om andra möjligheter men ett gàtt ràd fràn er Azerbaijan kunniga vore guld vãrt dà man aldrig kan lita pà systemen i de gamla sovjetstaterna. 

                               

Kommentarer:

1 Laura:

Hoppas du får svar av någon läsare..

2 M:

Du kan inte ens få visum på flygplatsen numer sedan 15 oktober, endast på ambassaden i Stockholm. Dock kan du skicka pass och ansökan dit, du behöver inte åka personligen.

3 Ulrik:

Kika på Thorn Three Forum, sök exempelvis på Azerbaijan visa in Tbilisi. Är mycket möjligt att ambassaden där kör ett annat race än vad hemsidan anger och ger ut visum till Svenskar. Har för mig att jag mötte visum-sökande turister där i Augusti, men ej säker!

Lycka till!

4 Shahla:

är född där :D

Kommentera här: