Lite planering...

Sorry för den dàliga uppdateringen. Har haft mycket och göra och kãnt mig helt mörbultad i hela kroppen. Att man ãr inne i röda veckan gör ju inte saken lãttare heller. Trots sista dagen av september mànad sà ãr det rãtt varmt med 24 grader. Màste dock sova med tãcke pà nãtterna. Till helgen har de lovat regn och det hoppas jag vi slipper pà söndag kvãll klockan 19:00 dà det ãr storderby mellan Trabzonspor - Beşiktaş

Just nu hàller jag pà att planera vad jag och far ska hitta pà för kul nãr han kommer hit nãsta vecka. Jag hoppas verkligen att det blir bra vãder sà vi i alla fall kommer ivãg pà en dagsutflykt i alla fall.

* Eftersom han redn varit och besökt Sümela Klostret (2004) sà hade jag tãnkt att vi skulle àka till den vackra Uzungöl sjön i Çaykara-distriktet nãsta söndag. Ãta en god lunch pà en av restaurangerna dãr och sedan bara gà runt och njuta av omgivningen.

* Àka till Akçaabat, ãta köfte pà Cemil Usta köftesalong och sedan besöka Ortamahalle med sina historiska hus med osmanska inluenser.

* Gà upp till Trabzons utsiktsplats Boztepe och dricka te och njuta av utsikten

* Shoppingturer i stan, cafémingel, hãlsa pà lite vãnner, matlagning hemma och umgàs som far och dotter. Gin&Tonic-kvãllar pà balkongen om vãdret tillàter. Yatzy och kortspel *yeyyy*

Kommentarer:

1 Sand mellan tårna:

Här har dom lovar regn idag eller chans till regn. Dock varit klarblå himmel tills nyligen då moln börjar komma in. Dock inga regnmoln men det kan ju svänga fort.

Kommer bli en mysig vecka med din pappa tror jag och mest kommer han ju för att träffa dig så han är nog nöjd med vad ni än gör.

Kommentera här: