Laz + tàlamod = omöjligt

Det som ãr sà jobbigt med chefen ãr att han har noll tàlamod. Ett riktigt LAZ tàlamod och kort stubin. Han föstàr inte att exportera produkter ãr inte detsamma som att sãlja varor till supermarkets inrikes. Som nu t.ex. Jag kan komma med det glãdjande beskedet att vi nu definitivt kommit överens med importföretaget i Azerbaijan och att vi inom en kort tid kommer att skicka vàr första leverans. Chefen vill skicka en lastbil ögonaböj men det funkar tyvãrr inte sà :)
Företaget i Azerbaijan hàller just nu pà att lãgga upp en làngsiktig budjet, besöker livsmedelsaffãrer, restauranger, shoppingvaruhus osv för att göra reklam för oss och samla in bestãllningar. Varannan timme fràgar chefen mig "Sofie, haber varmı?", "noldiiii?" osv och jag hàller pà att bli crazy. Allah aşkına biraz sabır yahuuuu.
Det stressar upp mig till max och jag försöker försãkra chefen att vi kommer att sãlja snart.

Negativt svar fràn Nordirland. Fick ingen direkt förklaring bara att det inte passade deras kundkrets.
Liksasà snubben fràn Dubai började kràngla till det med att vi skulle betala skratt i hans land osv osv pà en obegriplig engelska sà honom strök jag. Ingen idé.
Malta har redan skrivit och talat om att de ãr intresserade. Priserna ãr godkãnda och nu vãntar vi bara pà vidare förhandlingar.
Ett annat företag i Dubai ãr mycket intresserade av att köpa solrosfrö av oss och har ãven kontor i Istanbul. De ska nu skicka varuprover till oss för att visa exakt vad för sorts solrosfrö de vill ha.
Igàr fick jag ãven ett e-mail fràn ett relativt nystartat importföretag i Pãrnu, Estland som ãr intresserade av vàra nötter och ett samarbete. Varuprover ska föreberedas och skickas imorgon eller lördag.
Vãntar ocksà ett positivt svar fràn Grekland

Kommentarer:

1 Sand mellan tårna:

Kul att avtalet är klart men gud så stressande med en sån chef. han måste ju lita på sina medarbetare att ni klarar av ert jobb och itne stå och flåsa er i nacken.

2 Anonym:

Kul att läsa din blogg du är duktig och modig!!

Kommentera här: