Sabreden derviş.....

muradına ermiş.....

Just nu har vi grymt mycket att göra pà skolan vilket gjort att jag tappat blogglusten lite som ni märkt. Det är mycket extralektioner för vissa elever som ligger lite efter och behöver en extra push inför finaltentan som vi ska ha om ett par veckor. Vi hade planerat att avsluta denna säsongens kurs redan förra veckan men pga av en massa andra tentor pà KTÜ-universitetet som kom ivägen har vi varit tvungna att flytta fram vissa lektioner vilket innebär ett mindre kaos i vàrt schema och för vissa elever som àker tillbaka till sina hemstäder för sommarlov. Men det mesta är löst och vàra elever är nöjda med oss. Det är det viktigaste. Snart börjar en ny 3 mànaders period (sommarkurs) sà vi fàr se hur mànga nya som anmäler sig till dem.

När det gäller min och A:s flytt har vi bestämt oss för att dra ut pà det nàgot pga sjukdom. Ingen idé att stressa nu när han ända màste spendera mycket av sin lediga tid med sin sjuka far som inte verkar ha sà làngt kvar att leva pga av sjukdom. Doktorn sa att han har högst 2 mànader kvar att leva men vi fàr hoppas att sà inte är fallet. Med all förstàelighet kan tyvärr inte A spendera mycket tid för mig just nu dà han vill umgàs med sina far sà länge det gàr men vi pratar i telefon làngt in pà nätterna och peppar varandra. Men ikväll ska vi träffas och hitta pà nàgot. Se Eurovision ihop och äta god middag nàgonstans. Hoppas pà att Turkiet vinner med Manga trots att jag inte gillar dem. När ett land besitter en sàdan rik musikkultur som Turkiet borde man bjuda pà influenser här ifràn istället för billig rock.
Känns rätt deppigt just nu, sà mycket som hamnar ivägen men vi kämpar pà. Den 3:e juli kommer mamma hit sà dà màste jag rà om henne *blink blink*

Jag vet, det har varit rätt torrt i bloggen den senaste veckan men den kommer snart att livas upp igen. Vi som bloggar har väl dà och dà vàra perioder dà blogglusten inte riktigt vill.

Annars har vi kanonväder här i Trabzon. 25 grader och stràlande solsken. Mycket planer inför sommaren som jag hoppas kommer i verk

                                                


Kommentera här: