Visste ni att...

...den turkiske skàdespelaren KIVANÇ TATLITUĞ blev utsedd till "Mellanösterns Brad Pitt" i de arabiska Mellanöstern-länderna för ett par àr sedan? :)

Den turkiska sàpoperan "Gümüş" som var populär mellan 2005-2007 gjorde succé i Mellanöstern-länderna och Kıvanç Tatlıtuğ blev genast en flickidol bland arabiska tonàrstjejer. Serien blev till och med förbjuden i länder som Kuwait och Qatar dà den pàstods "göra kvinnor mansgalna och otrogna mot sina män". Hahahaha :) 

                    
                                   

Kıvanç Tatlıtuğ föddes i den turkiska staden Adana 1983. Sedan 2001 jobbar han som professionell modell och skàdespelare och har även varit verksam i filmen "Amerikalılar Karadeniz'de" (Americans at the Black Sea) och tv-serierna "Menekçe ile Halil" och den nu mycket populära "Aşk-ı Memnu"

Kommentarer:

1 Laura:

Ja, man kan ju inte kalla honom för ful inte! :) Ha en trevlig påsk vännen!

2 Birsen:

han är läcker!

3 Yasemin:

Åhh han är så snygg. Jag gillar egentligen mörka killar, men den här killen är läcker. :)

Du jag läste din krönika i Euroturk idag. Och jag fascineras varje gång jag tänker på dig hur stark du är som kan leva i ett annat land med annan kultur. Jag önskar att jag själv kunde leva i Turkiet, eftersom jag när jag varit där gillat att livet är mer levande o spontant. Men det vore också en stor omväxling som inte alla kan klara av. Gratulerar! Kram.

Kommentera här: