Emines odlingar

Det var längesedan jag och Emine umgicks pà tu man hand. Stannade över hos henne efter att jag varit pà bröllopet och hon visade glatt upp sina odlingar som hon hade pà balkongen. Gurkor, jordgubbar, mynta, tomater och paprikor. Gissa om jag kände ett ryck inom mig. Detta skulle jag ocksà kunna göra som en hobby. Häftigt dà de verkligen växer snabbt och man fàr utdelning om man sköter om dem väl :)

   
                                                              Jordgubbsodling
 
                                                                   Gurkodling
 
Tomatodling
                      

Pà väg hem köpte vi med oss lite ingredienser och gjorde en hemmagjord kycklinggryta. Kan ju säga att det var hennes make som stod för matlagningen :)



Kommer nog att dröja ett par dagar innan jag uppdaterar igen. Mor kommer pà lördag sà jag har lite grejer jag màste fixa innan dess

Kommentarer:

1 Gürol:

Dedigim gibi, yari Karadenizliyim. Anne tarafim Artvin'den Istanbul'a göc etmisler, baba tarafi da 50 sene once Makedonya'dan Istanbul'a göc etmisler.

Ne yazikki Artvin'de tanidik kalmadi; ama en kisa zamanda esimle Dogu Karadeniz turu yapmak istiyorum :)



Bir belgesel hatirliyorum, Artvin'in yaylalari daha yeni yeni turizme acilmis. Bir tane girisimci genc annesinin evini pansiyon haline getirmis. Ropötaj yapan kadin yasli teyzeye cesitli sorular soruyo. Yasli teyze de daha once hic turist gormediginden en saf haliyle cevaplar veriyo. En son soru suydu:



- Peki teyze, burada kalan yabancilar para vermeden giderlerse ne yaparsin?

- (Gülerek) Canlari sagolsun.



Bu teyzeye can kurban :) Dedigim gibi, Dogu Karadeniz'in kalbimde onemli yeri var. Insallah once esimden baslayip, daha sonra tum Isvec'e yavas yavas tanitabilirim :)

Kommentera här: