"Jag kan inte laga mat" :)

Anonym om Recept: Tavuk güveç - Turkisk kycklinggryta:

snälla, sätt inte ut recept. Tror inte att du kan laga mat själv med dina mått. Allt tar du bara från nätet antar jag. Det finns dem som är bättre på detta.

Svar till Anonym:

Mina recept är uppskattade av mànga sà passar det inte sà kan du ju sluta läsa
dessa! Det är mànga av mina läsare som provat recepten och fàtt mycket bra resultat. Jag kommer fortsätta lägga ut recept dà det är mànga som fràgar efter dessa och inte hittar information om dessa pà andra ställen. Sedan att olika màtt används är upp till var och en. Man kan prova sig fram vad man tycker är bäst. Ja, jag kan laga mat och har provat de flesta recept som jag lägger ut själv och även bjudit pà dem. Vissa har jag fàtt fràn mina turkiska väninnor.
Sedan att det finns andra som lagar mat bättre hör inte hit och du kan knappast avgöra om jag kan laga mat eller inte. Nonsens. Visst, alla har rätt till en àsikt men hädanefter kan du ju sluta läsa recepten om de stör dig sà mycket.
Uppdate: Skulle vara kul och veta vem du är, eftersom du skriver fràn Alanya. Ett inlägg
som luktar rena rama avundsjukan. Bara anonyma som hàller pà med sàdant trams.


Uppdate: 17:05

Ilker T om "Jag kan inte laga mat" :):

Jag fattar mig inte på vissa människor. Har ni brist på hjärnceller eller utråkiga liv???!!!

Gillar ni inte vad som skrivs så håll er till sådant som behagar era trista liv och låt bli att yttra er. Du (Recep) har väl skrivit en egen kokbok för turkiska rätter och känner dig kränkt?!?!?!

Herregud, så mycket ondska det finns här i världen!!!

Sofie/
Fortsätt med bloggen och för all del med dina recept. Du representerar Turkiet och dess kultur bättre än många andra yra etniska turkar!

Svar till İlker T

Tyvärr màste vissa människor vara anonyma eftersom de inte vàgar stà för vad de tycker och tänker. Jag fortsätter att informera det svenska folket om goda turkiska recept. Sedan att det finns avundsjuka individer därute stàr vi ut med :)

Grattis till vinsten idag mot Sivasspor. 3-0 inte illa ;)

Kommentarer:

1 Ilker T:

Jag fattar mig inte på vissa människor. Har ni brist på hjärnceller eller utråkiga liv???!!!



Gillar ni inte vad som skrivs så håll er till sådant som behagar era trista liv och låt bli att yttra er. Du (Recep) har väl skrivit en egen kokbok för turkiska rätter och känner dig kränkt?!?!?!



Herregud, så mycket ondska det finns här i världen!!!



Sofie/

Fortsätt med bloggen och för all del med dina recept. Du representerar Turkiet och dess kultur bättre än många andra yra etniska turkar!

2 Carola:

Suck....vilka stolpskott det finns!...Varför överhuvudtaget bry sig om att skriva en kommentar om man är så himla missnöjd?!..Förstår mig inte på vissa....fortsätt som du gör..blir inspirerad till tusen av dina recept och allt annat du skriver om Turkiet!!..Kram

3 Yasemin:

Vad arg jag blir på den som skriver sådant. Skönt att du inte bryr dig i alla fall. Jag gillar hela din blogg och dess blandning. :) Kram.

4 Yasemin:

Hej Sofie,



tack för ditt inlägg. :)



Jag älskar också adalar. Fast jag tänkte att det inte är så bra att gå dit så här års. Men till sommaren kommer jag att gå dit helt klart. Vi åker ju ganska mycket till turkiet, då min man jobbar på turkish airlines.



Jag är född i stockholm, men mina föräldrar är från Ürgüp. Du har kanske hört talas om Kapaddokien. Det är jättefint här. Om du inte har varit här eller vill komma igen är du välkommen på sommaren. :) Mamma har ett hus i tre plan och gott om sovplatser.

Jag tänkte försöka åka dit till juli-augusti.



Själv har jag varit i Trabzon. Vi gjorde en Karadeniz gezisi med bilen 2001. Det är jättefint och grönt där. Uzungöl är jättevackert.



Kram.

5 Sara Eksin:

Jamen alltså!!!!



Måste alla tycka så mycket!!! Måste få ta och tillägga att de flesta turkiska recepten inte har mått precis som vi har med l, dl, ml, cl, msk eller tsk. Sedan är det ju olika på de råvaror man får tag på, så som kvalitet osv. Är själv välutbildad kock och ser gärna utmaning i att se helheten i ett recept istället för att haka upp mig på marginaler! Ta bort skygglapparna gott folk!!!



Ps Sofie tappa inte modet

6 Tinha:

Klart du kan laga mat, mina grannar ger mig helt godkänt.

Men jag har har en fråga, kanske en dum sådan, men kan du och ni som vet ge lite exempel på hur vanliga middagar kan se ut här nere? Frukosten har jag koll på vad som ingår men det är det här med soppor och pommes och allt man har till. Sallad har jag varje dag men vi diskuterade det igår och jag hängde inte med riktigt, så jag får nog höra det på svenska för att förstå.. Kram från en annan Helsingborgs turk bosatt i Marmaris.

7 Olivia Aktaran:

Heej)))Jag älskar denna sidan så ta absolut inte bort den))lagar mycket från dina recept och det blir kanon!!ha det så bra!!!

8 janna:

Ja snälla! Fortsätt bara! Det här är superkul varje gång jag är här inne! Inte nog med det,min kille sen 5 mån är från Turkiet så inte bara jag som uppskattar detta. Det kommer även HAN göra den dagen jag börjar ge mig på dessa härliga recept! Mycket påminner om serbiska köket(är jugge:P) så jag vet redan nu hur gott det mesta smakar..nu gäller det bara att lära sig själv:D



Keep going!

9 Z:

Jag är i allfall överlycklig över denna sidan. Älskar allt som har med turkiet att göra och speciellt deras mat. Har endast hittat en Turkis matbok ute i bokhandeln så detta är super kul så jag kan pröva nytt.

Kommentera här: