Hämtar lite anda efter hart arbete

Har haft sjukt mycket att göra pa jobbet idag. Tar en liten syreinsup sa hær pa eftermiddagen da jag varit drænkt i massa pappersarbete och förberedelser inför chefens Trading Meeting i Istanbul næsta vecka. Jag fick mig en liten utskællning för att jag inte hunnit med och förbereda allt. Organisationen TUSKON som har hand om detta stængde næmligen sin web-tjænst efter lunch sa jag hann inte skriva ner all information angaende de deltagande firmorna. Grejern ær det att jag fick reda pa detta sent igar eftermiddag sa tacka fan för att jag inte hann bli klar, men det löste sig precis da jag hittade en lista över de deltagande pa annat hall. Kænner mig lite irriterad och ledsen över att jag inte ska med men jag hoppas det kommer fler events. Hoppas att chefen hittar en bra tolk.

Vi har ocksa kommit överrens med ett företag i Afrika som gott med pa vara terms of trade, ær villiga och öppna  kreditivbrev inför de första leveranserna. Idag skickade jag en proforma faktura och nu pa mandag skickas varuproverna. Företaget ligger i Elfenbenskusten, Ivory Coast, och vi har fatt grönt ljus av handelskontoret i Ankara om att firman verkligen existerar och handlar med andra företag i Europa. Men det ær naturligtvis viktigt att vi anvænder kreditivbrev som betalsætt sa att vi far en 100%-ig garanti pa att vi far pengarna. Vet inte hur detta ska sluta men hoppas kan man alltid. Väntar fortfarande pa svar fran Algeriet. Har även skickat ett erbjudande för turkiska solrosfrön till Polen idag.
Har æven mixtrat med Europages idag, skickat bilder pa var nya logo och design till reklamföretaget som sköter Europages till oss. Om jag ska vara uppriktig, sa tycker jag var gamla logga var mycket snyggare. Designen ær helt okej men loggan paminner mig om ett bilærke. Pa vissa punkter gar det inte att övertala chefen. Förnyelse gör ingen skada, menar han. Den nya designen kommer att lanseras ute pa var marknad nu i juni manad

             
Var nya logga och designen för vara 200gr förpackningar. Samma design kommer æven att finnas pa vara 40gr, 80gr
400gr och förpackningarna för solrosfrön fran 20gr upp till 350gr



Exempel pa en del av vara  gamla förpackningar med logga
     

Jag ær förælskad i var gamla logga, men snart ær det dags att sæga förvæl till den för evigt.

Kommentarer:

1 Laura:

Jag gillar den nya loggan, den ser på något sett mer "lyxig" ut, än de gamla förpackningarna som liknar så många andra på marknaden. :)

Kommentera här: