Litauisk gæstvænlighet?!

Igarkvæll fick jag och chefen en lite mindre chock efter att vi fatt ett e-mail fran var litauiske kund att de inte kunde komma och hæmta oss pa flygplatsen i Vilnius. Stællet vi ska till heter Panevezys och ligger ung. 130 km norr om Vilnius. De tyckte att det var bættre att vi bokade hotell inne i Vilnius och dagen efter tar buss eller taxi till Panevezys. Ok, no problem men man förvæntar ju sig lite gæstvænlighet efter en hel dags resande. Hade det varit Turkiet hade avstand inte spelat nagon roll. Hær gör man allt för att sina gæster ska ha det sa bekvæmt som möjligt och kunderna ska inte betala för nagot. Alla utgifter betalas av den turkiska firman. Har inte statt pa nagon firma i detta land som later sina kunder betala för restaurang eller hotellbesök. Ska bli vældigt intressant hur vi blir bemötta i morgon och under businessmötet. Som jag sa innan har vi fatt mycket goda referenser angaende detta företag. Vældigt seriösa och inget lurendrejeri. Vi hoppas komma tillbaka med en langsiktig och fruktbar överrenskommelse för bada företagen.
De tipsade oss om hotell inne i Vilnius men jag tyckte det var alldeles för dyra sa jag letade runt sjalv och hittade ett passande och genuint hotell som vi bokade direkt och fick bekræftat. Igar skrev jag att vi flyger tillbaka pa fredag men jag hade missförstatt. Det ær pa lördag vi flyger tillbaka. Vi funderar pa att boka hotell inne i Panevezys den andra dagen sa vi slipper aka fram och tillbaka fran Vilnius men allt beror pa hur snabbt vart möte förflyter. Ær allt klart första dagen stannar vi kvar inne i Vilnius och gör en sightseeingtur dær sista dagen. Var plan gar tillbaka pa lördag klockan 10:00...och vi ær inte tillbaka till Trabzon förræn sena kvællen.

Kommentera här: