Dessa försækringsbolag....burası Türkiye :)

Nu under mina lediga dagar har jag försökt passa pa att skaffa en lækarundersökning pa ett privat sjukhus eftersom min försækring tæcker det. Jag har rætt till en check up gratis per ar enligt mitt försækringsavtal med Anadolu Sigorta. Men för ett par dagar sedan fick jag reda pa att check up undersökning bara gæller i storstæderna da jag besökt 2 privata sjukhus hær i Trabzon. Ringde æven upp Anadolu Sigortas huvudkontor i Istanbul och fick det beskræftat. Jag bestællde denna försækringen 2006 da jag var i Alanya och lærde kænna en mycket trevlig kille som jobbade pa Anadolu Sigorta. Han ær fortfarande mycket hjælpsam men det ær inte sa mycket han kan göra at dessa nya reglerna. Jag betalar rætt mycket för min försækring (Anadolu Sigorta billigaste av dem alla) men det ær det vært. Far man runt sa mycket som jag behöver man en trygghet bakom sig ifall olyckan skulle vara framme. Jag hade velat göra en check-up trots att jag inte har nagon som helst hælsoproblem men tyværr ær reglerna ændrade och jag kan nu bara göra det i Istanbul, Ankara eller Izmir. Trots att jag tycker det ær orættvist kan jag inte göra sa mycket at situationen. Synd att man bara ser storstæderna som Turkiets "hjærnor". Helt fel. Bor man i ett sadant trassligt byrakratiland som Turkiet far man svælja vissa saker och inte förvænta sig att ALLT ska vara perfekt. Jag aker INTE till Istanbul för att göra ett futtig check-up, dvs rutinkontroll nær jag ænda inte har nagra besvær. Dock blir det fullservice om jag rakar ut för nagot eller far ont nagonstans och behöver vârd. Dock gör min försækrare allt för att försöka fa in mig pa en check-up kontroll hær i Trabzon :)........AHHH BURASI TÜRKİYE :)

Njuter  fortfarande av min ledighet, trots att det kan bli lite langtrakigt ibland. Det ær ju sa hett ute sa man kan inte hitta pa sa mycket. Har bara umgatts med Emine och sa har en væninna till mig kommit fran Istanbul och ska stanna ett par dagar. Hon heter Zeynep och vi træffades via Emine förra aret. Sedan dess har vi e-mailat och vi fick æntligen chans att træffas för ett par dagar sedan da hon kom hit till Trabzon efter att ha tagit ledigt fran sitt arbete. Igarkvæll gick vi upp till Trabzons boztepe, drack te fran en semaver och çıtlade solrosfrön. Bilder kommer i næsta inlægg

Kommentera här: