Lite om mitt roliga jobb :)

Tack för alla trevliga kommentarer i min blogg. Jag kommer att svara er inom kort och æven lægga ut recept pa mer turkisk mat da jag far tid. Jag har verkligen mycket att sta i just nu pa jobbet sa jag hoppas ni inte uppfattar mig som nonchalant ifall jag svarar för sent. Æven ni som skickat emails till min bloggmail. Tack æn en gang för att ni lægger ner er tid att læsa min blogg och att ni tycker den ær bra.
Jag har verkligen börjat fa grepp om mitt nya arbete och jag har redan fatt beröm av den nya storbossen (ægaren) av denna speditionsfirman i Hatay. Han ringde mig haromdagen och berömde mig vilket ger en extra kick. De första dagarna fick jag i uppgift att följa och rapportera om 4 lastbilar som da befann sig bade inom Turkiet och i utlandet. Jag ringer upp chaufförerna och ber dem tala om var de befinner sig, om de laddat lasten och hur det gar vid tullgrænserna. Efter ett par dagar fick jag i uppgift att följa alla 20 lastbilar och det ar nagonting att bita i men det ær lætt nar man val kommit in i rutinerna. Jag maste ringa alla chaufförer 3 ggr om dagen för rapport. Manga av chaufförerna ar valdigt medgörliga och snælla och vissa av dem har en tendens att skoja och fa mig att skratta hela tiden vilket gör att man trivs mer och mer. Visst finns det ett par "kabadayı" (otrevliga gubbjævlar) till chaufförer som jag redan satt munkavel pa be dem att prata ordentligt nær jag ringer annars kommer de att fa pa moppo. Mig sætter man sig inte pa hur som helst. Just nu jobbar vi mycket med transport till Azerbaijan, Georgien, Frankrike, Tyskland, Irak, Uzbekistan och Tajikistan. Jag har æven lyckats komma överrrens med en firma i Kroatien som vi ska transportera færsk frukt till nasta vecka. Vi anvænder ett program pa internet dær man kan hitta olika firmor som söker lastbilar till sina laster. Har æven kommit överrens med min gamla firma Çıtçıt om att ta hand om deras laster sa det ska bli intressant hur det utveckar sig.

Just nu har vi vældigt behagligt væder hær i Trabzon. Det mærks att vædret börjar bli svalare och svalare. Vi har inte direkt haft nagon het sommar hær detta âret utan lagom varmt, runt 28-29 grader vilket ær perekt. Det har regnat och âskat mer æn vanligt och det har nog inte gatt nagon dag utan molnfri himmel. Det mulnar pa oftast pa eftermiddagarna men jag maste sæga att jag klagar inte. Hade inte velat jobba i 40 graders varme. Det enda jag saknar har i Trabzon ær ordentliga stænder. Finns bara ett par ordentliga sandstænder med vakter men rætt langt ifran dær jag bor. Svartahavet ær ett rætt farligt hav pga av sina starka strömmar. Oavsett om du ær bra pa att simma ær dess undervattensströmmar vældigt starka och vi har manga drunkningsolycker hær varje ar.

Ikvæll ska jag bryta astan tillsammans med min f.d arbetskamrat Fatih och sedan ska jag till Emine för att stanna uppe hela natten och skvallra och æta sahur ihop. I morgon ska jag sova ut och sedan ska jag pa en liten shoppingtur till varuhuset Forum hær i Trabzon.  I morgon kvæll klockan 21:00 spelar Trabzonspor hemma mot Bursaspor sa den kommer jag naturligvis inte att missa. Naturligtvis kommer jag se matchen live och jag hoppas  att TS inte skæmmer ut sig denna gangen heller för det har vi inte rad med.

Kommentera här: