Jag ær bönhörd - Part 2 :)

Jag blev oerhört paff nær jag var pa vag till jobbet igarmorse. För er som följt min blogg har jag tidigare klagat över hur lite soptunnor det finns utsatta hær i omradet, speciellt vid forsen dar byborna slænger ner sina sopor. För ett par veckor sedan höjde jag rösten inne pa kommunhuset (belediye) hær i Esiroglu och blev lovad att det ska sattas ut soptunnor inom kort speciellt kring forsen. Till min hæpnad sa har nu ett par suptonnor satts ut pa de stallena som jag beskrivit plus att jag och mina grannar och de kringliggande husen fatt en helt ny större soptunna fast vi inte begært det. Jag trodde inte att detta skulle ske inom sa kort tid, trodde att det skulle ta minst ett halvar innan belediye fick arslet ur vagnen men det börjar mærkas att den nya kommunfullmæktige lyssnar pa sina invanare.
 

Kommentarer:

1 Laura:

Hoppas att folk ANVÄNDER de där soptunnorna nu... :)

Kommentera här: