Helg, helg, helg

Nu kan jag æntligen pusta ut. Pa riktigt. Lastbilen till Italien ær skickad och alla dokument ær fixade. Jag var orolig in i det sista att det skulle uppsta problem vid jordbruksministeriet da det ofta brukar förekomma en minimal förekomst av aflatoxin (mögelsporer) i naturella hasselnötter men vi kom undan. Turkiet har strikta regler angaende aflatoxin i matvaror. Hær ligger grænsen pa 2 %, men i större delar av Europa ligger det pa 4 %. Konstigt...hmmm......Nu kan jag börja næsta vecka med att sluta oroa mig för lastbilar och hasselnötter och börja koncentrera mig pa vara leveranser till Georgien och Albanien. Vi væntar ater pengar fran Georgien næsta vecka sa vi kan förbereda deras första order

                                                                              
Det har börjat bli riktigt kallt hær nu, de har lovat snö næsta vecka och pa flera hall i Turkiet rader det snöstorm och trafikkaos. I morgon ska jag besöka turkisk-georgiska basaren, hæmta min flygbiljett och boka en biljett mellan Trabzon-Istanbul och ga och mingla pa stan för att hitta julklappar. Mitten pa veckan har jag ingen tid da vi slutar ganska sent. 
Ikvæll ska jag försöka poppa popcorn i kastrull, för första gangen i mitt liv (!), har innan bara anvænt dessa "micro-pop"-pasarna.......men ska nu försöka poppa pa egen hand med smör och salt. Mums.
                                                                                                                                                                                                                           
                            


Kayserispor - Trabzonspor matchen slutade 1-1. Trabzon ledde med 1-0 ænda fram till slutminuterna........f-n oxa. Nu ligger vi pa 28 poæng.
                                                               
                                                                 1         -         1
                                                                              

Kommentarer:

1 Birsen:

kylan i Tr känns ju 100 ggr värre än den här i Sv.

Gott med popcorn ska nog poppa jag me.

Ha en fortsatt trevlig helg!

2 Laura:

Vi brukar nästan alltid poppa i kastrull! Vi har även en popcornsmaskin, men det blir nästan godare i kastrull. :)



Ha en trevlig helg!

Kommentera här: