Helgen som varit

Sitter hær pa kontoret och kænner mig deppig och trött efter gardagens hændelse. Lider med det turkiska folket och de drabbade. Orkar inte ga in pa politik, æven fast jag har starka asikter om just detta æmne. Inga spekulationer just nu, væntar och ser innan jag spyr galla. Efter jobbet ska jag hem direkt och följa nyheterna. Har tarar i ögonen. Att detta land inte kan fa vara ifred. Jævla sjuka værld.
Dock vill jag informera min slækt, vænner och bekanta att jag bor langt ifran Istanbul (C.a 1900 km) i den mest lugna, trygga delen av Turkiet. Sa det finns inga som helst anledning att vara oroliga.
Istanbul: 20 miljoner inv. = nerde çokluk orda bokluk ( dær det finns mycket mycket folk hænder det mycket skit)



Helgen blev inte som planerad pga regn. Steg upp pa söndags morgon och sag att det var lite molnigt ute men trodde aldrig att det skulle börja regna. Hade ju sett fram emot att ha en riktigt mysig piknik med vannerna i Sürmene. Det regnade inte i Trabzon centrum men nær jag væl var framme i Sürmene tidigt pa morgonen ösregnade det. Tænkte att det kanske blev uppehall nagon gang men icke. Jag Mediha och Emriye at en rejæl frukost istællet men klart var vi lite bittra över att det regnade just denna dagen. Tur som var hade vi inte inhandlat all den mat som vi planerat. Vi satt och snackade istællet, pratade gamla minnen och jag hjælpte till med storstædning.  Vid 14:30 tiden akte jag tillbaka till Trabzon och besökte Emine och hennes make i deras skoaffær och dær fanns en massa andra bekanta och vi hade en mycket trevlig pratstund i flera timmar. De hade ocksa fatt in nya snygga skor och jag föll naturligtvis för ett par bruna godingar med lagom hög klack. Pa fredag far vi lön och jag har bestæmt att inte spara nagot den manaden da jag maste köpa en ny digitalkamera, skaffa nya  möbler och aka pa en minisemester till östra Turkiet. Ibland maste man lætta lite extra pa börsen....

Nu slutar jag för dagen och ska ga raka vægen hem och se pa nyheterna

                                                            ALLAH TÜRK MiLLETE SiFALAR VERSiN. 
                                                       SUÇLU OLANALAR CEZASIZ KALMAYACAKTIR

Kommentera här: