Nya snygga möbler

Imorse ringde var kund Jangulashvili och hans kompanjon fran Georgien och bekræftade sin ankomst till Trabzon. Det blir söndagen den 7 september pa kvællen. De stannar tills morgonen den 9 september. Da kommer vi ha hela dagen pa oss den 8:e för att förhandla om priser, visa runt dem pa företaget och fabriken, bjuda pa mat, och om vi hinner aka till det berömda Sümela Palatset en bit hærifran. Vi kommer göra upp en dagsplan næsta vecka tillsammans med chefen nu pa mandag. Vi hoppas pa att de kommer att bli var distributör för hela Kaukausien. (Nu tror væl folk att det ær omöjligt att göra business i detta omrade, men livet gar faktiskt vidare och efterfragan finns. Ingenting ær omöjligt!  )

Idag fick jag lite tid över, efter att ha organiserat leveransen till Albanien och annat kontorsarbete, att aka in till förorten Maçka för att bestælla lite nya möbler. Jag gick till möbelaffæren Siyamoglu Mobilya dær jag tidigare i ar köpte min fina soffa, stolar och TV bord. Jag kænner ægarna och jag blev varmt vælkomnad. Jag hittade det jag behövde direkt och jag fick det till ett bra pris tycker jag. Hela kalaset gick pa runt 9500 SEK (1500 YTL), betalar 5000 SEK i kontant och resten delade jag upp pa avbetalning. I paketet ingick följande:
Tva sængar med madrasser tillhörande (90cm x 190cm)
En 3-dörrsgarderob med lador ned till
En byralada med 7 lador sammanlagt
Ett sminkbord med lador och spegel
Ett sængbord
Ordinariepris för detta set ligger pa runt 1800YTL-1900YTL men jag fick extra rabatt eftersom jag ær sa omtyckt av dem (hoppas detta inte uppfattas som skryt :-). För att man överhuvudtaget ska kunna avbetala hær i Turkiet maste man ha ett kreditkort men de ær sa snælla att de later mig avbetala med cash istællet. Anvænder inte kreditkort sa detta fungerar alldeles utmærkt. Jag far möblerna hemskickade och monterade pa tisdag kvæll. Ett par nya snygga gardiner till det rummet maste  ocksa fixas. Spænnande och roligt med inredning. Bilder kommer sa fort jag har inrett och gjort snyggt

Nu slutar vi för dagen och jag ska in en svæng till stan

Kommentera här: