Sofie's julreafynd *shopoholic*

Är det något jag älskar så är det när jag hittar något riktigt snyggt till ett himlans bra pris. Då blir jag väldigt nöjd. Har blivit expert på det under mina år i Turkiet och har under senare år blivit alltmer intresserad av kläder och gör även egna smycken när tiden tillåter. Första dagen på mellandagsrean for jag och mamma till Väla (ett stort shoppingcenter i Hbg)  precis när de öppnade klockan 10:00. Ville vara där i tid innan det blir rusning. Hade ju presentkort som måste användas och jag gjorde riktiga fynd. Gick in till TIPPY där jag hittade en svart-grå-silvrig ursnygg kjol, 100 :- (ord. pris. 249 kr) och en mörkbrun kofta för 100 :- (ord. pris 199:-)

            image73          image74

Sedan blev det en massa hår- och hudvårdsprodukter för resten så nu har jag så jag klarar mig ett bra tag till i alla fall. När klockan närmade sig 12:00 började det välla in med folk så det var skönt att komma därifrån efter ett par timmars yrande. Riktigt nöjd blev jag med mina inköp, speciellt kjolen. På kvällen var vi hela familjen och såg ARN-tempelriddaren på bio och den fick en ljummen 3:a av mig. Gillar filmer där man skildrar den svenska historien men det var något som saknades i denna. Får se andra delen när jag kommer tillbaka nästa gång.
Den 28 december gick jag och mamma ner till stan för att kika lite vad de hade på Kullagatan och affärerna runt omkring. På vägen dit upptäckte jag en Second Hand butik med damkläder i och ville genast gå in då jag brukar vara en hejare på att fynda i sådana här butiker och det skulle visa sig att jag inte gicktomhänt härifrån denna gången heller. Snygga outfits de hade där inne och jag hittade genast vad jag behövde. Ett par mörkbruna manchesterbyxor från ESPRIT för 49:- och de satt perfekt och var som helt nya! Ursnygga! Sådana hade varit svindyra om man köpt dom i en vanlig ESPRIT-butik. Sedan hittade jag ett par svarta finbyxor med svagt silverrandiga ränder från Kappahl även de för 49:- Har länge varit på jakt efter ett par perfekta manchesterbyxor och så finner jag dem i en liten mysig secondhand butik i Helsingborg.

                                    image75   image76
                                                               MÖRKBRUNA MANCHESTER - ESPRIT

                                    image77   image78
                                                       SVARTA FINBYXOR MED SILVERRÄNDER - KAPPAHL

Efter den här lyckade shoppingen gick jag och mamma och minglade runt lite på stan och på hemvägen fikade vi på Bagels Cafe som ligger nära stadsbiblioteket när man går mot Söderpunkten. Där har vi varit två gånger sedan jag kom.
Igårkväll hade vi Taco afton. Har inte ätit tacos på ett helt år så det var jättegott. Får inte glömma o säga att jag redan får vara med om två stycken räkfrossekvällar sedan jag kom. Älskar räkor. I Turkiet måste man koka dem själv och det blir ett himlans jobb och lukten sitter i en lång tid efter.....
 I morgon är det nyårsafton
Skriver mer då.


Kommentera här: